English

وزیر دادگستری:

نظام جمهوری اسلامی پس از استقرار با توطئه های مختلفی رو به رو شد

وزیر دادگستری گفت: کمتر نظامی در جهان وجود دارد که به محض استقرار با توطئه‌های مختلفی روبرو شده باشد اما نظام جمهوری اسلامی پس از استقرار با توطئه های مختلفی رو به رو شد.

نظام جمهوری اسلامی پس از استقرار با توطئه های مختلفی رو به رو شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، سید علیرضا آوائی شامگاه دوشنبه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در شیراز از شهید بهشتی به عنوان معمار نوین قوه قضاییه یاد کرد و گفت: ۱۱ هزار قاضی تحت تعلیمات شهید بهشتی آموزش دیده اند.

وی اظهار داشت: برخی قضات در ابتدای تشکیل قوه قضاییه با برخی از قوانین مخالف بوده اند که اسلامی کردن قوانین نیز یکی از مهمترین چالش های پیش روی این قوه بود.

وزیر دادگستری با اشاره به مقطع پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کمتر نظامی در جهان وجود دارد که به محض استقرار با توطئه‌های مختلفی روبرو شده باشد اما نظام جمهوری اسلامی پس از استقرار با توطئه های مختلفی رو به رو شد.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی یکی از این مشکلات بود البته طی ۴۰ سال شرایط سختی را تجربه کردیم ولی سابقه مردم نشان دهنده این است که می توانیم بر تمامی مشکلات فائق آییم.

آوائی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وضعیت مناسبی در بسیاری از زندان های کشور داریم و در بازدیدی که از زندان عادل آباد شیراز داشتیم این زندان فضای بسیار خوبی دارد و حتی از بسیاری از زندان های کشورهای اروپایی نیز وضعیتش بهتر است.

وی اضافه کرد: کانون های اصلاح و تربیت نیز توانسته اند فضای خوبی را برای تربیت نوجوانان و جوانان بزهکار ایجاد کنند البته در حوزه کرامت انسانی نیز زندان ها توانسته اند گام‌های خوبی بردارند.

وزیر دادگستری ادامه داد: به قضات پیشنهاد شده است که تا جایی که امکان دارد از جرائم جایگزین به جای زندان برای مجازات استفاده کنند.

آوائی درباره علت سرعت اندک بررسی پرونده های قضایی نیز گفت: یکی از مواردی که باعث شده است رسیدگی به پرونده ها مدت زمان طولانی را طی کنند تعداد ورودی پرونده های قضایی است که هرچه این میزان افزایش داشته باشد سرعت رسیدگی به پرونده ها نیز کاهش دارد.

استاندار فارس که وزیر دادگستری را در این بازدید همراهی می کرد نیز در سخنانی گفت: بعد از انقلاب مردم توانستند برای سرنوشت خود و کشورشان تصمیم بگیرند و این موضوع باعث شد که بالندگی در کشور ایجاد شود.
عنایت الله رحیمی افزود: یکی از ویژگی هایی نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که به مردم این اجازه داده شده است تا درباره قوای سه گانه خودشان تصمیم بگیرند و نمایندگان خود را مشخص کنند.
وی با اشاره به اقدام دولت در تدوین منشور حقوق شهروندی و اهتمام به اجرای آن اظهار داشت: حقوق شهروندی نیز یکی از راه های توسعه مشارکت مردم در اداره امور است که باید اطلاع رسانی حقوق شهروندی نیز در میان مردم توسعه یابد.
رئیس دادگستری استان فارس نیز در حاشیه این آیین گفت: راه اندازی سیستم مدیریت پرونده قضایی (سمت) باعث شده تا علاوه بر اینکه سرعت دادرسی افزایش پیدا کند مدیریت الکترونیکی پرونده ها نیز برای افراد فراهم شده است.
علی القاصی افزود: با این روش، ابلاغ های حکومتی کاغذی حذف شده و تمامی ابلاغ ها به صورت الکترونیکی برای افراد ارسال می شود و بیش از ۸۰ درصد ابلاغ ها تاکنون به صورت الکترونیکی برای افراد اسال شده است.
وی تاکید کرد: فارس دارای مولفه های پیشرفت مختلفی است که یکی از افتخارات ارائه خدمات گسترده به مردم است که می توان به تامین امنیت همه جانبه و در تمامی حوزه ها اشاره کرد.
القاصی مهر همچنین اظهار داشت: دسترسی آسان مردم به مراجع قضایی و همچنین دیدارهای رو در رو با حاکمان قضایی از جمله دستاوردهای است که قوه قضاییه طی چندین سال اخیر در جهت ارائه خدمت داشته است.
وی تصریح کرد: افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی نیز از دستاوردهای انقلاب است چراکه در نظام ستمشاهی نه تنها مردم جرات ایجاد دادخواست را نداشتند بلکه عزمی نیز برای حل مشکلات آنان در آن زمان وجود نداشت.
رئیس دادگستری فارس عنوان کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی است که اگر در هر نقطه ای از استان و یا کشور فردی مورد ظلم واقع شود در اسرع وقت دادخواست او رسیدگی و شاهد پاسخگویی مسئولان نسبت به مشکل خود است.
نمایشگاه خدمات چهل ساله دستگاه‌های اجرایی استان فارس جمعه دوازدهم بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر با هدف معرفی خدمات و نمایش دستاوردهای دستگاه های اجرایی در چهار دهه گذشته با حضور ۱۲۰ دستگاه در ضلع شرقی بوستان آزادی شیراز آغاز به کار کرد.

وزیر دادگستری دوشنبه در راستای سفرهای استانی هیات دولت به مناسبت دهه فجر با استقبال استاندار فارس وارد شیراز شد. شرکت در نشست شورای قضایی استان از برنامه های آوائی در نخستین روز سفر به فارس بود. افتتاح برخی طرح های عمرانی با حضور وزیر دادگستری از برنامه های روز سه شنبه این عضو کابینه در سفر به این استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه