English

آیت‌الله مکارم شیرازی:

فضای مجازی بلای مجازی شده است/ بخت آزمایی برنامه صدا و سیما آشکار بود

آیت الله مکارم شیرازی گفت: فضای مجازی بلای مجازی شده و آماری به بنده ارائه شده و طبق آن کلاهبرداری‌ها 200 تا 300 درصد و مسائل و مشکلات فرهنگی و اخلاقی 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

فضای مجازی بلای مجازی شده است/ بخت آزمایی برنامه صدا و سیما آشکار بود

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله مکارم شیرازی شامگاه جمعه در مراسم ضیافت افطاری گفت: افتتاح بخش جدید بیت علامه طباطبایی را به همه علما، فضلا و بنیانگذاران تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم از این مرکز بهره‌برداری بیشتری برای علوم و مباحث قرآنی شود.

وی افزود: علامه طباطبایی فرزندی از خود به‌جای نگذاشت که راهش را ادامه دهد اما خداوند افرادی را گماشت که نام این انسان بزرگ را احیا کنند و مرکزی به نام ایشان برپا شود و فضلا در آن حضور یابند و مرکز توسعه پیدا کند و علوم قرآنی ترویج شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: هر زمان توفیقی نصیب من می‌شود که در بیت علامه طباطبایی بحثی داشته باشم، سعی می‌کنم بحث قرآنی مورد نیاز روز جامعه را بیان کنم و این بار به دعاهایی اشاره می‌کنم که در قرآن آمده زیرا ماه رمضان ماه دعا و قرآن کتاب جامع است و حتی طرز دعا کردن را در مواقع و حوادث گوناگون به ما آموخته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن کریم گفت: جامعیت قرآن بسیار عجیب است و این کتاب الهی طرز دعا کردن در موارد مختلف و شرایط گوناگون را به انسان نشان می‌دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه  تصریح کرد: همیشه دعا باید کنار عمل صالح باشد و موسی زمانی که در حق دختران شعیب عمل صالح انجام داد دعایی را نیز قرائت کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه "مدیریت برای افراد فاسق افتخار نیست، بلکه افتخار این است که بر پیشوایان مدیریت کنیم"، ادامه داد: اگر مسئولیت سنگین مدیریتی بر دوش انسان افتاد باید سوره فرقان آیه 76 را قرائت کند، در این عبارت به خداوند عرض می‌شود که اگر قرار است پیشوا شویم، پیشوای پرهیزگاران شویم.

وی با تأکید به اینکه هر‌چه انسان در مورد قرآن بیشتر فکر می‌کند، جامعیت آن در نظرش بیشتر آشکار می‌شود، اضافه کرد: قرآن کریم به ما می‌آموزد در شرایط مختلف باید به چه صورت خداوند را موردخطاب قرار دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین درباره یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: در بخت‌آزمایی اخیر که در تلویزیون به‌اشتباه در مسابقه‌ای افراد شرکت می‌کردند انحرافی آشکار بود که خوشبختانه جلوی آن گرفته شد.

وی گفت: اگر در مقابل مسائل این‌چنینی سکوت کنیم، آثار زیان‌بار آن در آینده بیشتر می‌شود، فضای مجازی بلای مجازی شده و آماری به بنده ارائه شده و طبق آن کلاهبرداری‌ها 200 تا 300 درصد و مسائل و مشکلات فرهنگی و اخلاقی 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: کسانی که دروغ‌های سیاسی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند، فاقد شرف، انسانیت، غیرت و وجدان هستند و این افراد در پی این هستند که مردم را از آینده ناامید کنند.

 

مرجع تقلید شیعیان با ابراز اینکه شرایط اقتصادی، سیاسی و اخلاقی امروز بسیار پیچیده است و مسائل اخلاقی در خطر است، خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که اخیراً در برخی از مدارس تهران واقع شده و عده‌ای از دانش‌آموزان در مدارس سرودی رکیک را هم‌خوانی می‌کردند، بنده با شنیدن این خبر تأسف خوردم چرا که این سرود بسیار سخیف بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی