English

بهادری جهرمی:

هیچ تغییری در تیم اقتصادی و روند تصمیمات اقتصادی دولت رخ نداده است

پس از انتشار گمانه زنی هایی در رسانه ها مبنی بر تغییر در تیم اقتصادی دولت، سخنگو و دبیر هیئت دولت ضمن رد این موضوع، جزئیات تصمیم هیئت دولت پیرامون تغییر ترکیب در کمیسیون اقتصادی دولت را تشریح کرد.

هیچ تغییری در تیم اقتصادی و روند تصمیمات اقتصادی دولت رخ نداده است

علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ضمن رد کردن گمانه زنی برخی رسانه ها پیرامون تغییر در تیم اقتصادی دولت به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، گفت: آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی مانند سایر اعضای هیئت دولت همچون گذشته حق حضور در تمام کمیسیون های دولت از جمله کمیسیون اقتصادی را دارا هستند. علاوه بر این، هیچ تغییری هم در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به طور منظم از سوی رئیس جمهور و به ریاست ایشان برگزار می شود رخ نداده، همه اعضای تیم اقتصادی دولت کمافی السابق در آن حضور دارند، همه بحث ها و تصمیمات اقتصادی لازم و اجرایی در آن جا طرح می-شود و آقای محسن رضایی هم دبیر این ستاد هستند. آقای محسن رضایی، طبق روال 8 ماه گذشته به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت مشغول فعالیت هستند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مباحث مطروحه در کمیسیون اقتصادی اجرایی نیست و موضوعات این کمیسیون هم صرفا بخشی از موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت است.

دبیر هیئت دولت گفت: در 7 کمیسیون دولت بحث و تبادل نظر مقدماتی و پیشینی پیرامون موضوعات مطروحه در صحن هیئت دولت صورت می¬پذیرد. تصمیم نهایی و بدون اطلاع اعضای هیئت دولت در کمیسیون¬های فرعی هیئت دولت اخذ نمی-شود.

بهادری در توضیح بیشتر پیرامون خبر حذف معاون اقتصادی و معاون اجرایی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی هیئت دولت گفت: پس از انتخاب و تعیین اعضای کمیسیون از بین اعضای هیئت دولت و مطابق آیین نامه، جلسات کمیسیون با حضور دو سوم اعضای انتخاب شده رسمیت می یابد. در خصوص برخی کمیسیون ها و خصوصا کمیسیون اقتصاد این موضوع از مدتی قبل مطرح بود که به دلیل مشغله اعضا و وجود جلسات ستاد اقتصادی دولت، گاهی جلسات کمیسیون به نصاب لازم نمی رسد و عملا به منظور معطل نماندن بررسی موضوعات، جلسات بدون حد نصاب قانونی تشکیل می شد. این مشکل باعث شده بود موضوعات ارسالی از کمیسیون به هیئت دولت، مجدد به کمیسیون ارجاع گردد تا مطابق روال قانونی بررسی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور خاص در مورد کمیسیون اقتصادی، آقایان صولت مرتضوی و محسن رضایی برای برون¬رفت از این مشکل، پیشنهاد دادند که از عضویت در کمیسیون اقتصادی حذف شوند. البته نمایندگان ایشان در کمیسیون اقتصادی حضور داشته و ایشان را از مباحث مورد نیاز مطلع خواهند نمود.

بهادری تاکید کرد: علاوه بر همه این ها، بنا بر قاعده کلی، هر زمان که نیاز باشد، آقای محسن رضایی و صولت مرتضوی خواهند توانست در جلسات کمیسیون اقتصادی همانند سایر اعضای هیئت دولت حضور یابند. لذا صرفا برای رفع مشکل نصاب قانونی جلسات کمیسیون اقتصادی و روال قانونی پیدا کردن مذکرات و مصوبات این کمیسیون، عضویت شان از کمیسیون به پیشنهاد خودشان حذف گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه