English

چطور با انتخاب درگاه پرداخت مناسب فروشمان را بیشتر کنیم؟

درگاه پرداخت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان طراحی سایت به شمار می‌آید، زیرا تنها با داشتن یک درگاه پرداخت اینترنتی مناسب است که می‌توان به افزایش فروش کمک کرد و نرخ تراکنش‌های اینترنتی را بالا برد.

چطور با انتخاب درگاه پرداخت مناسب فروشمان را بیشتر کنیم؟

به گزارش خبرگزاری موج، با توسعه کسب‌و‌کارهای اینترنتی، مشاغل مختلف برای ارائه کالا و خدمات خود به وب‌سایت فروشگاهی روی آورده‌اند. در این میان درگاه پرداخت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان طراحی سایت به شمار می‌آید، زیرا تنها با داشتن یک درگاه پرداخت اینترنتی مناسب است که می‌توان به افزایش فروش کمک کرد و نرخ تراکنش‌های اینترنتی را بالا برد. یک درگاه پرداخت امن به کاربر کمک خواهد کرد تا پرداخت خود را هرچه سریع‌تر نهایی کند و شما بتوانید فروش کالا و یا خدمات خود را با سرعت بالایی به کاربران ارائه کرده و سود بیشتری دریافت نمایید.ما در این مطلب بیشتر به این موضوع پرداخته و ویژگی‌های یک درگاه پرداخت آنلاین مناسب را با شما در‌میان خواهیم گذاشت.

درگاه پرداخت چیست؟

با توجه به آنکه خریدهای اینترنتی امروزه افزایش بسیاری پیدا‌کرده است تعداد بالایی از مردم به‌خصوص جوانان خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی و با استفاده از درگاه پرداخت انجام می‌دهند. اما هنوز هم هستند افرادی که نمی‌دانند درگاه بانک چیست و نیاز است تا برای روشن شدن آن‌ها اطلاعات بیشتری را درباره چیستی و کارکرد درگاه پرداخت ارائه کرد.

درگاه پرداخت آنلاین برای انجام تراکنش‌های اینترنتی طراحی و به‌ وجود آمده و اکنون به جایگزین مناسبی برای پرداخت‌های حضوری و نقدی تبدیل‌ شده است. می‌دانید که برای خرید به روش سنتی و حضوری، شما وارد یک فروشگاه می‌شوید، اجناس خود را انتخاب کرده و پای صندوق می‌برید و در آنجا با ارائه پول نقد و یا کارت‌های بانکی، خرید خود را انجام می‌دهید.

اما در‌حال‌ حاضر با وجود فروشگاه‌های اینترنتی، روش خرید کمی متفاوت‌تر شده است؛ به‌طوری‌که شما در خانه و یا محیط کار، پای لپ‌تاپ و یا کامپیوتر خود نشسته‌اید و سایت‌های فروشگاهی دلخواه را می‌بینید، سپس اجناس مورد‌نظر خود را انتخاب کرده و به سبد خرید اضافه می‌کنید و پس‌از‌آن به درگاه اینترنتی وارد‌شده و با درج مشخصات کارت خود از قبیل، شماره کارت، رمز دوم، cvv2، تاریخ انقضا کارت و همچنین دریافت رمز یک‌بار مصرف می‌توانید، بدون مراجعه به بانک یا پرداخت حضوری، خرید خود را انجام دهید.

برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی برای وب‌سایت خود لازم نیست مسیر سختی را طی نمایید، بلکه با مراجعه به شرکت‌های پرداخت یار، می‌توانید این درگاه را به‌آسانی دریافت نمایید.

درگاه پرداخت فروشگاه‌های اینترنتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای آنکه بتوانید با اطمینان و آسودگی خاطر خرید اینترنتی خود را انجام داده و دچار مشکلاتی مانند فیشینگ و ... نشوید، لازم است بدانید یک درگاه پرداخت اینترنتی باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد. ما در ادامه به این نکات مهم اشاره خواهیم کرد:

  • امنیت

بی‌شک می توان گفت اولین و مهم‌ترین ویژگی برای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی، امنیت آن است. زیرا هیچ مشتری و خریدار هوشمندی حاضر نیست اطلاعات کارت‌بانکی خود را وارد هر سایتی کرده و دچار مشکلات پس‌ از‌ آن شود؛ بنابراین صاحبان فروشگاه ها و شرکت‌هایی که نیاز به استفاده از درگاه بانکی در سایت خود دارند، باید از درگاه پرداختی استفاده کنند که بتواند از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار باشد.

  • هزینه و کارمزد

هنگامی‌که سایت اینترنتی‌‌ راه‌اندازی می‌کنید، موضوع کارمزد یا هزینه درگاه پرداخت یکی از نکاتی است که مورد‌ توجه افراد قرار می‌گیرد؛ به این معنا که این تعرفه از مشتری یا از صاحب وب‌سایت کم شود. در برخی از درگاه‌های پرداخت می‌توان تعیین که نمود کارمزد هر خرید، از چه کسی کسر شود؛ از شما یا مشتری. شاید این هزینه آن‌قدر کم باشد که چندان به چشم نیاید اما هنگامی‌که در انتهای ماه صاحب یک سایت اینترنتی پای حساب‌و‌کتاب می‌نشیند به این نتیجه می‌رسد که همین مبالغ جزئی توانسته به یک رقم بزرگ تبدیل شود.

  • سازگاری

یکی دیگر از نکاتی که هنگام دریافت درگاه پرداخت از شرکت‌های ارائه‌کننده باید به آن توجه کرد، سازگاری آن با سیستم مدیریت محتوا و یا پلتفرمی است که از آن استفاده می‌کنید. بنابراین درگاه پرداخت باید دارای افزونه‌های لازم جهت اتصال سریع و راحت درگاه پرداخت به وب‌سایت شما باشد.

در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که یک درگاه بانکی باید از آن برخوردار باشد:

  • ارائه گزارش فروش به‌صورت آنلاین

  • امکان استفاده از آ‌ن‌ها روی هر نوع سیستم‌ مدیریت محتوا اعم از وردپرس، جوملا و ...

  • ارائه درگاه پرداخت در‌زمانی کوتاه

  • ارائه سایر خدمات کاربردی و منحصربه‌فرد

  • زمان تسویه‌حساب سریع

درگاه پرداخت اینترنتی چه تاثیری در افزایش فروش اینترنتی دارد؟

یک درگاه بانک بسیار امن و کاربردی می‌تواند تاثیر بالایی در‌ فروش بیشتر سایت شما داشته باشد. می‌خواهید بدانید چگونه؟ اگر درگاه پرداخت اینترنتی سایت شما مسیر ساده و راحتی داشته باشد و کاربر به‌راحتی خرید خود را انجام دهد، بی‌شک در دفعات بعدی نیز این خرید را با رغبت بالایی انجام خواهد داد؛ اما اگر در این پروسه نکاتی منفی از قبیل منوهای شلوغ، فرآیند سخت پیدا کردن محصول و در‌نهایت فرآیند پرداخت سخت و نا‌ایمن وجود داشته باشد، همگی می‌تواند به‌عنوان نکاتی منفی به‌ شمار آید که ورود دوباره مشتری به سایت شما‌ را از بین ببرد.

درگاه پرداخت

کدام درگاه پرداخت باعث بهبود تجربه مشتری می‌شود؟

طبق مطالب ارائه‌شده درگاه پرداخت، تاثیر زیادی بر بهبود تجربه مشتری می‌گذارد. در ادامه ضمن معرفی زرین پال به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌کننده درگاه پرداخت، به شما خواهیم گفت این درگاه دارای چه ویژگی‌هایی است.

معرفی زرین پال

در طی این ده ساله اخیر که کسب‌و‌کارهای اینترنتی اعم از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها رشد و توسعه بسیاری پیدا‌کرده و مردم نیز برای خرید محصولات مورد‌نیاز و دریافت خدمات از آن‌ها استقبال کرده‌اند. شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت آنلاین نیز تلاش کرده‌اند تا این کسب‌و‌کارها را در مسیر پرفراز‌و‌‌نشیبی که دارند حمایت و همراهی نمایند. زرین‌پال با بیش از 12سال سابقه ارائه خدمات درگاه پرداخت، سعی کرده است تا در این مسیر همراه کسب و کارها باشد.

از‌جمله قابلیت‌ها و امکاناتی که زرین پال در اختیار مشتریان قرار داده می‌توان به‌ موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت دریافت درگاه پرداخت

درگاه پرداخت زرین‌پال، در ساده ترین روش و سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌گیرد تا بتوانند هرچه سریع‌تر فروش اینترنتی خود را آغاز کنند.

  • سرعت در انتقال به صفحه پرداخت

همان طور که گفتیم پس‌ از‌ اینکه مشتری انتخاب خود را انجام داد باید بتواند به‌سرعت به درگاه پرداخت وصل شود و خرید خود را نهایی کند. چنانچه این پروسه طولانی شود سبب نارضایتی کاربر خواهد شد. در‌این‌صورت ممکن است لازم شود وی راه‌های دیگری را انتخاب کند که باعث می‌شود تا فرآیند خرید طولانی‌تر شده یا از انجام خرید پشیمان شود.

  • پشتیبانی درگاه پرداخت از چند دستگاه

از دیگر ویژگی‌هایی که اغلب شرکت‌های ارائه‌کننده درگاه پرداخت در‌نظر می‌گیرند، می‌توان به پشتیبانی از چند دستگاه اشاره کرد. امروزه مشتریان از دستگاه‌های متفاوتی مانند کامپیوتر و گوشی موبایل و لپ‌تاپ برای خرید استفاده می‌کنند. این درگاه باید دسترسی لازم را برای مشتری فراهم نماید.

  • درگاه پرداخت امن و ایمن

پیشتر هم اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از درگاه بانک اینترنتی باید امنیت و ایمنی آن باشد. این درگاه باید از شرکت کاملا معتبری تهیه‌شده باشد که آزمون خود را روی سایت‌های متنوع پس داده باشد و بتواند تجربه خرید مطمینی برای کاربران شما رقم بزند.

  • ارائه پشتیبانی شبانه‌روزی

اگر با معنی کسب‌و‌کار آنلاین به خوبی آشنا شده باشید، می‌دانید که فروش اینترنتی به این معناست که مشتری شما بتواند در 24 ساعت شبانه‌روز خرید خود را از فروشگاه آنلاین شما انجام دهد؛ بنابراین لازم است دقت شود تا درگاه پرداختی انتخاب شود که در هر ساعت از شبانه روز که پرداخت های مشتریان شما با مشکلی مواجه شد، بتوانید به صورت آنلاین و در سریعترین زمان ممکن مشکل پرداخت را رفع نمایید.

  • امکان شخصی‌سازی کردن درگاه پرداخت با برند شما

درگاه بانک مورد انتخاب شما باید بتواند با برند شما هم‌خوانی داشته و هویت برند شما‌را به خوبی نمایش دهد. در چنین شرایطی شما می‌توانید درگاه پرداخت را به‌گونه‌ای طراحی کنید که امکان شخصی‌سازی فرم تسویه‌حساب را داشته باشد و بتوانید آن را مطابق با تم و برند خود آماده نمایید و حس خوبی را به خریدار ببخشید.

  • پایداری خدمات

درگاه پرداخت انتخابی شما باید دارای کمترین میزان اختلال در عملکرد باشد تا مشتریان شما بتوانند هرچه سریع‌تر پرداخت خود را نهایی کنند. درگاه پرداخت زرین‌پال، با ویژگی هدایت هوشمند تراکنش، با شناسایی لحظه‌ای اختلالات میان درگاه های بانکی کشور، کاربر شما را به سمت درگاه بانکی (ملت، تجارت، پاسارگاد و غیره) هدایت میکند که مطمئن باشد تراکنش کاملا موفق انجام می‌شود.

  • خدمات منحصر به فرد

یکی دیگر از ویژگی‌های زرین‌پال، ارایه خدماتی منحصر به فرد به کسب و کارهاست. امکان تسویه حساب به صورت آنی، امکان واریز وجه به افراد دیگر، امکان ارائه گزارش تراکنش از طریق پنل کاربری پیشرفته خود، امکان دریافت درصد مشارکت از فروش از جمله دیگر خدمات ارائه شده توسط زرین‌پال است.

جمع بندی

ارائه سرویس های متعدد به کسب و کارها مانند دریافت شماره شبا، زرین لینک، درگاه پرداخت اشتراکی،تسویه حساب پیش از موعد و همچنین پرداخت شناسه دار و ارائه خدماتی برای اجرای سیستم همکاری در فروش زرین پال سبب شده بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای آنلاین، زرین پال را برای ارائه خدمات پرداخت اینترنتی انتخاب نمایند.چنانچه متقاضی دریافت درگاه پرداخت هستید یا قصد دارید متناسب با نیاز کسب و کارتان، از سرویس‌های و امکانات زرین پال بهره‌مند شوید،می‌توانید به شبکه های اجتماعی زرین پال به آدرس www.instagram/zarinpal.com و یا وب سایت زرین پال( zarinpal.com ) مراجعه کنید.

 

برچسب ها : پرداخت اینترنتی,اینماد,بانک مرکزی,درگاه بانک

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه