English

سکوت قانون/ قتل عام درختان در پارس آباد

در روزهای گذشته بیش از ده ها اصله درخت که قدمت آنها بین ۵۰ تا ۷۰ سال می باشد، شبانه قلع و قمع شده است. در بین قتل درختان همچون زیتون، صنوبر، چنار به چشم می خورد.

سکوت قانون/ قتل عام درختان در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، قطع درختان کمپ گردشگری خدمات جهاد کشاورزی گوشلوی پارس آبادمغان با دستگاههای پیشرفته و با بیل مکانیکی موجی از ناراحتی مردم را به همراه داشته است، در حالی  که بسیاری از  مردم منطقه خواستار رسیدگی و پیگیری  به این موضوع از سوی مسئولان شدند.

به دنبال واکنش منفی تعدادی زیادی از علاقه مندان به محیط زیست در فضای مجازی نسبت به قطع این درختان کهنسال آن هم در شهرستان مرزی شهرستان پارس آباد مغان که در وضعیت خشکسالی، ورود دادستان استان و شهرستان را برای برخورد با متخلفان احتمالی را مطالبه میکنند.

متاسفانه، این برای چندمین بار است که خبر نابودی درختان در شهرستان پارس آباد مغان به اطلاع مسئولین شهرستان می‌رسد، و اما سکوت قانون در مقابل نابودی درختان در منطقه جای شک و سوال را برای مردم برانگیخته است؟

بر همگان مبرهن است که منابع طبیعی مهمترین و اساسی ترین ذخیره موجود در هر کشور می باشند و برای بقای بشر نقش حیاتی را ایفا میکند بطوریکه در حال حاضر حدود 60 درصد اکسیژن مورد نیاز کره زمین را جنگلها و درختان تامین می کند لذا هیچ رفتار و برخوردی مغایر با حفاظت از آن، قابل بخشش نیست.

جرم قطع درخت جنبه عمومی دارد چرا که خطرات و آسیب های آن متوجه همه افراد است

مجازات از بین بردن درختان در قوانین، مجازات نسبتاً سنگینی است. یکی از قوانینی که این اقدام را جرم تلقی کرده مربوط به قانون مجازات اسلامی است که بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، علاوه بر  جریمه، زندان را هم برای قطع درخت پیش بینی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی