English

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان:

بازگشایی مجدد کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه در مشهد

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: اعضاء کتابخانه‌ها جهت امانت کتاب می‌توانند با استفاده از طرح کتاب موتوری در قالب تماس تلفنی و یا ارسال درخواست اینترنتی از کتابخانه درخواست و در منزل دریافت کنند.

بازگشایی مجدد کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه مشهد امروز بیستم شهریور بازگشایی شده و فعالیت‌های خود را با محدودیت‌هایی آغاز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سبزیان همچنین در مورد آخرین وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی نیز افزود: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان مشهد از قرمز به نارنجی کلیه کتابخانه‌های عمومی مستقل و مشارکتی از روز شنبه ۲۰ شهریور ماه آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان و اعضا هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: در وضعیت نارنجی فعالیت کتابخانه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه است و کتابخانه‌های عمومی مستقل و مشارکتی هر روز به جز ایام تعطیلات رسمی جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای فعال بوده و سالن‌های مطالعه نیز با ۳۰ درصد ظرفیت آماده ارائه خدمات هستند، استفاده از ماسک برای مراجعان الزامی است و امانت کتاب به صورت قفسه باز و با انتخاب مستقیم عضو انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به کرونا در استان تصریح کرد: اعضاء کتابخانه‌ها جهت امانت کتاب می‌توانند با استفاده از طرح کتاب موتوری در قالب تماس تلفنی و یا ارسال درخواست اینترنتی از راه‌های معرفی‌شده، منابع مورد نظر خود را از کتابخانه درخواست و در منزل دریافت کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: در ایام قرنطینه و تعطیلی موقت کتابخانه‌ها ، همکاران ما فعالیت‌های مؤثر و مفیدی از قبیل برگزاری پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب و نویسنده در صفحات مجازی شخصی و کتابخانه‌ای اینستاگرام، برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی کتاب با حضور نویسنده‌ها در بستر فضای مجازی اسکای روم و... انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام سبزیان در خاتمه خاطر نشان کرد: مدت زمان تعطیلی کتابخانه‌ها، به زمان عضویت اعضا اضافه و جرایم دیرکرد منابع امانتی نیز در این مدت بخشیده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه