English

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد

اجرای نظام آموزشی دوگانه برای نخستین بار در کشور در اصفهان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از اجرای نظام آموزشی دوگانه برای نخستین بار در کشور در اصفهان خبر داد.

اجرای نظام آموزشی دوگانه  برای نخستین بار در کشور در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آرش اخوان در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای گفت: در نظام آموزش دوگانه به دنبال دو رویکرد کار در محیط واقعی کار و ضمانت اشتغال هستیم.

وی افزود:  در سیستم نظام آموزش دوگانه استاندارد اگر کسی علاقه‌مند باشد 100 درصد ضمانت اشتغال می‌دهیم.

اخوان با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: رونق تولید نیازمند افزایش کیفیت تولید در کالاها است. 

وی تصریح کرد: زمانی تولید در کشور رونق می گیرد که از کیفیت لازم برخوردار باشد که بخشی از آن  نیز به مواد اولیه آن  بر می گردد، اما  آنچه  که  تاثیر مهم تری بر کیفیت محصول دارد نیروی ماهر می باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان  گفت: ایران کشوری است که جمعیت جوان بیکار دارد که خود معضل بیکاری جوانان دغدغه مسئولان کشور است.

اخوان ادامه داد: دربسیاری کشورها از جمله آلمان  که جمعیتی پیر دارد به دنبال جمعیت جوان هستند ولی در ایران دغدغه بیکاری قشر جوان را داریم.

وی با اشاره به اینکه فقدان نیروهای ماهر مشکل بیکاری در کشور است، گفت: در حال حاضر در بازار کار هست اما ضعف نیروی کار ماهر و با مهارت جهت صنعت در کشور احساس می شود.

اخوان افزود: در5 سال گذشته  در استان اصفهان با برنامه ریزی های خوب آموزشی برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت های منطقه ای و نیازسنجی ازآن منطقه  برای خود تصمیم گیری و پیشنهاد آموزش‌های مورد نیاز را می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر تحریم ها از نظر اقتصادی جامعه را به چالش کشیده اما ما در سازمان فنی و حرفه ای  توانسته ایم این تهدیدها  را به فرصت تبدیل کنیم.

اخوان بیان داشت: به عنوان نخستین استان کشور تفاهم نامه ای با اتحادیه خودروهای سبک برای آموزش و تعمیر خودرو امضا کرده ایم.

وی اضافه کرد: همچنین  اجرای نظام آموزش دوگانه را در زمینه های دیگری چون گیاهان دارویی، صنایع غذایی، کافی شاپ، لوازم خانگی و موبایل شروع کرده‌ایم.

اخوان تصریح کرد: استان اصفهان 6 سال متوالی است استان اول کشور در مسابقات ملی مهارت کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر از بین 11 نفر برتر برای مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه 2 نفر از نخبگان اصفهانی در زمینه وب و کابینت‌سازی حضور دارند.

به گزارش موج؛ شعار هفته ملی مهارت سال 98 "نهضت مهارت‌افزایی" است، که ایام این هفته از 31 تیر تا 6 مرداد با عناوین مهارت‌افزایی در مدارس و دانشگاه‌ها، خصوصی‌سازی و توسعه مشارکت‌ها در مهارت‌آموزی، مهارت؛ صلاحیت حرفه‌ای، ارتقای بهره‌وری، آسیب‌دیدگان اجتماعی، بازتوانی مهارتی، مهارت؛ روستاییان و عشایر، عدالت اجتماعی، مهارت؛ سربازان، اقتدار ملی و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نامگذاری شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه