English

معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرگزاری موج؛

آماده باش بیمارستان های کشور برای مقابله با موج جدید کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طبق نامه ارسالی به دانشگاه ها از حدود ده روز قبل از شروع موج جدید بیماری کرونا، بر لزوم آماده باش مورد نیاز بیمارستان ها برای مدیریت بیماران مراجعه کننده با علائم تنفسی مشکوک به کووید و نحوه ارایه خدمات لازم تاکید شده است.

آماده باش بیمارستان های کشور برای مقابله با موج جدید کرونا

 کارشناس مسئول اداره مراقبت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ماه گذشته در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، از احتمال ورود سویه جدید کرونا به کشور در دو ماهه پایانی سال خبر داد و گفت: با توجه به تغییرات گسترده ویروس کرونا این پاندمی هنوز در دنیا به پایان نرسیده است، درحقیقت با هر بار تغییر ویروس، زیرگونه هایی جدید با خواص و ماهیت های متفاوت شناسایی می شود که از لحاظ انتشار و قدرت متفاوت از زیرگونه پیشین است.

 

بیشتر بخوانید:

احتمال ورود سویه جدید کرونا به کشور در دو ماهه پایانی سال

 

معاون وزیر بهداشت نیز اخیرا در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد موج جدید کرونا در ایران از اوایل بهمن ماه به اوج خود می‌رسد.

پس از خبرهای فوق درخصوص موج جدید کرونا به کشور، مردم پس از مدت ها بر لزوم استفاده از ماسک تاکید کردند و این روزها با حضور در اماکن عمومی نظیر مترو، اتوبوس، تاکسی و بانک چهره اکثر شهروندان را با ماسک می بینیم.

اما پس از عبور از چند موج سهمگین کرونا در کشور با انتشار اخبار جدید، وحشتی در دل مردم ایجاده شده است که با وجود کمبود دارو در داروخانه های سراسر کشور، آیا بیمارستان ها و شبکه های بهداشت آمادگی لازم جهت مواجهه با موج جدید کرونا را دارند یا خیر؟

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرگزاری موج می گوید: طبق نامه ارسالی به دانشگاه ها از حدود ده روز قبل از شروع موج جدید بیماری کرونا، بر لزوم آماده باش مورد نیاز بیمارستان ها برای مدیریت بیماران مراجعه کننده با علائم تنفسی مشکوک به کووید و نحوه ارایه خدمات لازم تاکید شده است.

وی افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته درخصوص نحوه ارائه خدمات در موج های قبلی، بخش های درمانی و تجهیزات موجود پزشکی آمادگی پذیرش بیماران جدید را دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همچنین پیگیری های لازم در خصوص ارائه خدمات در اورژانس بیمارستان ها، بخش های بستری و افزایش ظرفیت ارائه خدمات در مواقع بحرانی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه