English

امام جمعه کیش:

هجرت امام رضا (ع) زمینه ساز گسترش تمدن بشری است

امام جمعه کیش گفت: هجرت امام رضا (ع) به ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و گسترش تمدن بشری است.

هجرت امام رضا (ع) زمینه ساز گسترش تمدن بشری است
به گزارش خبرگزاری موج کیش

، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نمازجمعه با تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع) گفت: هجرت امام هشتم به ایران زمینه ساز ظهور امام زمان و آینده‌سازی نظام اسلامی است.

وی فراهم شدن زمینه گسترش معارف اسلامی، تقویت تشیع، حضور علما، امامزادگان و بزرگان دینی در ایران، تشکیل حوزه علمیه قم و پیروزی انقلاب اسلامی را از دیگر برکات هجرت امام رضا (ع) به ایران برشمرد.

امام جمعه کیش به روز ملی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم سیاسی اقتصادی و اجتماعی در هر کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز با اشاره به اهمیت افزایش و جوانی جمعیت در کشور، آن را تکلیف ملی و شرعی برای مردم و مسئولان برشمرد و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش جمعیت، جوانی نیروی انسانی و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین وظایف مسئولان و آحاد ملت است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت ابر بحران قرن نامگذاری شده است، افزود: کشور‌های غربی با سیاست‌های غلط به پیری جمعیت دچار شده‌اند و حالا می‌خواهند با استفاده از جوانان دیگر کشور‌ها کمبود‌های خود را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز، ازدواج جوانان در سن مناسب، تسهیل فرزندآوری، درمان ناباروری و تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین راه حل‌های رشد جمعیت برشمرد و افزود: مسئولان منطقه آزاد کیش با فراهم کردن شرایط مناسب و مصوبات دولت و مجلس در راستای واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال، می‌توانند گام موثری بردارند.

امام جمعه کیش به سالروز فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر مقدمه‌ای بر پیروزی‌های رزمندگان بود، افزود: این دستاورد نه تنها موجب عقب نشینی رژیم بعث عراق و حامیانشان شد بلکه پیشنهاد قطعنامه ۵۹۸ را به دنبال داشت.

وی سوم خرداد را مقدمه‌ای برای اقتدار امروز کشور در منطقه و بین‌الملل برشمرد و افزود: قدرت نمایی محور مقاومت با عملیات‌های طوفان الاقصی، وعده صادق و قدرت ایران در جهان مرهون رشادت‌های جوانان انقلابی است و در همه عرصه‌ها با توکل بر خدا و روحیه حماسی توانستند بر دشمنان پیروز شوند.

امام جمعه کیش با اشاره به تنبیه دانش آموزی در کیش گفت: این مسئله مهمی در آموزش و پرورش است و باید درستی آن بررسی شود و دستگاه‌های نظارتی با بررسی دقیق، موضوع را از راه قانونی پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز، افزود: چنانچه موضوع درست نباشد باید با افرادی که اذهان عمومی را مشوش کردند بر اساس قانون برخورد و از اظهار نظر‌های شخصی نیز خودداری شود.

امام جمعه کیش، سالروز شهادت شهید بروجردی معروف به مسیح کردستان را نیز گرامی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه