English

قیمت طلا به ۱۲۰۴ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۲۰۴ دلار و ۶۴ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۲۰۴ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پس از آنکه گزارش بازار کار آمریکا در ماه فوریه نشان داد که میزان فرصت های شغلی ایجاد شده پایین تر از سطح انتظار بوده است و موجب کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا شد، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت.

آمارهای وزارت کار آمریکا که نشان داد بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا 235 هزار فرصت شغلی جدید در ماه گذشته ایجاد کرده، بیشتر از پیش بینی های رسمی بود، اما به اندازه ای بالا نبود که انتظارات قبلی ایجاد شده را تامین کند.

انتشار آمارهایی که نشان می داد میزان دستمزدها تنها به صورت تدریجی افزایش یافته موجب شد تا ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش یابد.

با این حال، این گزارش ها موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا درجلسه ماه مارس شد. احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه مارس موجب شد تا قیمت طلا در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در 4 ماه گذشته قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.28 درصد افزایش به 1204 دلار و 64 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد تا رقم 1194 دلار و 55 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از 31 ژانویه تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز در پایان معاملات دیروز 0.2 درصد کاهش داشت و به 1201 دلار و 40 سنت رسید.

کارستن فریچ، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «میزان فرصت های شغلی ایجاد شده بالاتر از سطح انتظار بود، اما رشد دستمزدها همچنان کم بود. بنابراین هنوز آخرین حلقه برای افزایش نرخ تورم در آمریکا همچنان مفقود است.»

قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می شود که هر دوی این عوامل به ضرر قیمت طلاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه