English

راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم در رودسر

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم در رودسر اشاره کرد و ادامه داد: این آزمایشگاه در راستای احیای پرورش کرم ابریشم و دام و طیور و سلامت غذایی مجهز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله عباسی در جریان بازدید از چگونگی پیشرفت فیزیکی احداثساختمان آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم این شهرستان حفظ ژنتیک و نژاد بومی محصولات کشاورزی و دام‌ها را مهم دانست.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی زمانی که در نبرد سخت نتوانستند بر ما پیروز شوند سعی کردند از روش‌های مختلف مانند اختلال در ژنتیک گونه‌های جانوری و گیاهی وارد شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و دام در شهرهای مرزی کشور گفت: باید برای افزایش تولید محصولات گیاهی دامی برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی در استان تلاش شود.

وی به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم در رودسر اشاره کرد و ادامه داد: این آزمایشگاه در راستای احیای پرورش کرم ابریشم و دام و طیور و سلامت غذایی مجهز می‌شود.

عباسی با تأکید بر ضرورت برطرف کردن موانع بر سر راه کشاورزان و دامداران برای تولید محصولات بهتر و با کیفیت‌تر، افزود: تلاش داریم از سرمایه‌گذاران در استان حمایت کنیم.

وی درباره مطالبات چایکاران گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۳۰ میلیارد تومان نیز در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

جلوگیری از واردات برنج تا آذر ماه امسال

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به موضوع زراعت کشاورزان اشاره کرد و افزود: دولت از واردت برنج به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی تا آذر ماه امسال ممانعت کرده است.

وی میزان مصرف سالانه برنج کشور را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: میانگین تولید برنج کشور دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال است.

عباسی به رنج کشاورزان در تولید برنج اشاره کرد و یادآور شد: امسال با مدیریت شهرستان و استان و بارش‌های متعدد توانستیم از بحران کم‌آبی عبور کنیم اما برای سال‌های آینده نیازمند توجه به سدسازی بیشتر هستیم.

وی درباره کارخانه‌های نیمه تعطیل تصریح کرد: برای رشد اقتصادی و حل مشکلات بیکاری جوانان موافقت شده تا سرمایه‌گذاران برای فعال کردن کارخانه‌های نیمه تعطیل از هر میزان تسهیلات که بخواهند استفاده کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اقدام‌های عمرانی در بحثعمرانی، راه‌سازی، بنیاد مسکن و گاز رسانی را دارای توفیقات خوبی دانست.

وی افزود: در زمینه آب شهری و روستایی با حمایت صندوق توسعه تلاش می‌کنیم به‌زودی مشکل در این حوزه نیز برطرف شود.

عباسی درباره گردشگری شهرستان‌های رودسر و املش اظهار کرد: صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت منطقه و در حد انتظارات مردم نتوانست به‌ خوبی رشد کند و نیازمند توجه بیشتری در این حوزه هستیم.

وی به راه انزلی‌‌رودسر اشاره کرد و افزود: فاز نخست این پروژه در سال ۹۶ افتتاح می‌شود و با تملک اراضی مسیر فاز دوم آغاز می‌شود.

گلوگاه چابکسر ساماندهی می‌شود

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در بخش‌های مختلف و مناسب با ظرفیت منطقه برای بهبود فضای گردشگری و ایجاد اشتغال و درآمدزایی تاثیرگذار دانست.

وی یادآور شد: در بحثگلوگاه ورودی چابکسر با حفظ مسائل امنیتی و کمک مدیریت علمی و هوشمند سازی تلاش می‌کنیم که ساماندهی و بخشی نیز حذف شود.

عباسی به همکاری شهرداران در بحثجمع‌آوری و تفکیک زباله و توجه به زیبایی شهرها اشاره کرد و گفت: باید برای افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست رودسر و احداثکارخانه زباله‌سوز اقدام شود.

وی به محور قزوین‌‌کلاچای اشاره کرد و متذکر شد: راه موجود باید بهسازی و آسفالت شده و راه جدید با سرعت هر چه بیشتر پیگیری شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به سایت نفتی دریای خزر یادآور شد: با تملک زمین‌های مورد نیاز به‌زودی کار این پروژه آغاز می‌شود و اظهار نظرهای غیر کارشناسی درباره این سایت مورد تأیید ما نیست.

وی به بخش علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: احیای ایستگاه تحقیقات فندق در شوک رحیم‌آباد برای توسعه اقتصادی منطقه امری ضروری است.

عباسی درباره استخر بانوان رودسر خاطرنشان کرد: شهرداری رودسر این پروژه را در اختیار بخش‌خصوصی گذاشته و باید موانع آن برطرف شود تا هر چه سریع‌تر به مرحله افتتاح برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی