English

پرداخت ۱۰ درصد از مجموع اعتبارات گیلان برای تسهیلات به واحدهای تولیدی

معاون استاندار گیلان ایجاد رونق تولید را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های خروج اقتصاد از رکود دانست و گفت: ۱۰ درصد از مجموع اعتبارات ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی گیلان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزری موج از رشت، محمدحسین اصغریان در جلسه کارگروه اجرای قانون رفع موانع تولید گیلان با اشاره به همکاری دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در اجرای مصوبات این کارگروه اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی در قالب کارگروه ایجاد رونق در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در گیلان آغاز شده است.

وی به پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای مذکور تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: تسهیلات به ۴۷ واحد تولیدی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان کسب رتبه دوم کشوری تعداد تسهیلات پرداختی این استان، تصریح کرد: این رتبه بدلیل عملکرد بسیار خوب بانک‌های استان است.

اصغریان، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را با هدف محقق شدن اهداف اقتصاد مقاومتی در گیلان عنوان کرد و گفت: افزایش تولید و تحریک تقاضا در بازار از اهداف اصلی برنامه‌های اقتصادی در جامعه است و برای رسیدن به این هدف‌ها باید تلاش و سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر ایجاد رونق تولید به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های خروج اقتصاد از رکود، ادامه داد: ۱۰ درصد از مجموع اعتبارات ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی گیلان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مشکل سرمایه در گردش در استان، خاطرنشان کرد: توانمند کردن واحدهای تولیدی در افزایش تولید و اشتغال پس از دریافت تسهیلات از اولویت‌های پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی است.

اصغریان، بر تسریع در پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌ها و نظارت بر نحوه صحیح هزینه‌کرد آن توسط کمیته نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تأکید کرد.

*ثبت ۲۳۰۰ تقاضای دریافت تسهیلات در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم در این نشست از ثبت ۲ هزار و ۳۰۰ تقاضای دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی در سامانه بهین‌یاب خبر داد و گفت: تاکنون تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط در کارگروه رفع موانع تولید به تصویب رسیده و به بانک‌های عامل اعلام شده است.

علی منتظری درباره پرداخت تسهیلات به ۴۷ پرونده متقاضی تسهیلات رونق صنایع کوچک در گیلان، افزود: متقاضیان مذکور به بانک‌های عامل معرفی شدند و کمیته نظارت بر صحت هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی توسط واحدهای تولیدی با هدف افزایش اشتغال و تولید راه‌اندازی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه