English

در برنامه ششم توسعه کشور اثری از فرهنگ دفاع مقدس دیده نمی‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دو بند از برنامه پنجم توسعه کشور به موضوع دفاع مقدس اشاره کرده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور اثری از فرهنگ دفاع مقدس دیده نمی‌شود.

در برنامه ششم توسعه کشور اثری از فرهنگ دفاع مقدس دیده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،رسول جلائیبا اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: دولت در ماده ۲۳ دربرنامه ششم توسعه کشور یک بند راجع به مسائل فرهنگی آورده و در آن بر بسترسازی، مقاوم‌سازی و تعالی فرهنگی تأکید دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به واژه‌های برخاسته از فرهنگ در برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: دولت فرهنگ اسلامی، ملی و انقلابی را بیان کرده و فرهنگ دفاع مقدس که واژه بسیار پر رفت و آمدی در حوزه مسائل فرهنگی کشور است، در برنامه ششم جایی ندارد.

جلائی با بیان اینکه دو بند از برنامه پنجم توسعه کشور به موضوع دفاع مقدس اشاره کرده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور اثری از فرهنگ دفاع مقدس دیده نمی‌شود.

جلائی اضافه کرد: البته می‌توانیم فرهنگ انقلابی، اسلامی و ملی را تسری داده و بگوییم فرهنگ دفاع مقدس برخاسته از این مسائل است اما ظرفیت فرهنگ دفاع مقدس و نقش آن در دهه نخست انقلاب همزمان با دوران جنگ تحمیلی و پس از این دوران به طور مستقل ظرفیت، بستر و قابلیت جریان‌سازی بزرگ فرهنگی در کشور را دارد.

وی متذکر شد: اگر اکنون دقت کنیم بسیاری از خروجی اقدام‌ها و فعالیت‌هایی که در شاخص فرهنگی کشور صورت می‌گیرد در عرصه تولیدات، محصولات، صنایع فرهنگی هنری، مسائل پژوهشی، آموزشی و ادبی برخاسته از فرهنگ دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های فاخر فرهنگی کشور مربوط به حوزه دفاع مقدس است، بیان کرد: حذف واژه دفاع مقدس در فصل مربوط به فرهنگ در برنامه ششم توسعه کشور نوعی غفلت و فراموشی از این فرهنگ تاثیرگذار است.

جلائی، خواستار بررسی موضوع فرهنگ دفاع مقدس در برنامه ششم توسعه کشور شد و اظهار کرد: امیدواریم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تعامل و دقت بیشتری روی واژه دفاع مقدس داشته باشد و از این کلیدواژه مهم و اثرگذار در فرهنگ ملت ایران به‌صراحت نام برده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه