English

پیشگامی گیلان در شکل گیری خانه احزاب

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از پیشگامی گیلان در شکل گیری خانه احزاب افزود: متاسفانه گاهی اوقات حتی به احزاب سیاسی که مقید به قانون اساسی می باشند بی میلی هایی صورت می پذیرد.

پیشگامی گیلان در شکل گیری خانه احزاب

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، همایش هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی گیلان با حضور استاندار گیلان، رئیس خانه احزاب کشور، دبیران و نمایندگان تشکل ها و احزاب سیاسی به منظور تشکیل خانه احزاب استان در استانداری برگزار شد.

محمد علی نجفی در این نشست گفت: ما نگران آن هستیم که چرا وضعیت احزاب باید این گونه باشد و چرا افتخار مدیران ارشد و آنهایی که منتخب مردم هم می شوند بر این است که متعلق به حزبی نیستند.

نجفی افزود: تلاش شما می تواند مشکلاتی را که امروز وجود دارد هموار کند.

وی بر لزوم شکل گیری بیشتر احزاب توانمند و فعال تاکید کرد و گفت: در اصل ۲۶ قانون اساسی قید گردیده که احزاب با رعایت قانون می توانند به عنوان تشکل برای همیشه پایدار باشند.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از پیشگامی گیلان در شکل گیری خانه احزاب افزود: متاسفانه گاهی اوقات حتی به احزاب سیاسی که مقید به قانون اساسی می باشند بی میلی هایی صورت می پذیرد.

نجفی با بیان اینکه اصول دین، آیین و مذهب مان بر اساس کرامت و ارزش انسانی نهاده شده است، افزود: در قانون اساسی اصل آزادی گروه و تشکل تا جایی که قانون شکنی نکند صراحت دارد.

استاندار گیلان افزود: تشکل های سیاسی و احزاب می توانند بهترین ناظرین بر عملکرد حاکمیت باشند.

نجفی با بیان اینکه امکان و زمان سخنرانی مستقیم همه مردم در حضور دولتمردان وجود ندارد، افزود: مردم بر اساس بینش و اندیشه خود نگاه حزبی را انتخاب نموده و افرادی منتخب از سوی آن اندیشه در مجامع سخن گویند.

نجفی اظهار داشت: نیاز نیست که حتماً تاکید کنیم که ۲ تا ۳ حزب داشته باشیم بلکه خود به خود در کشور ما اینگونه است و نگاه انتخاباتی از بدو انقلاب تا به امروز را معمولاً ۲ تا ۳ جریان ولی در قالب های مختلف داشته اند

وی افزود: باید تلاش کنیم تا از حضور احزاب برای توسعه استان بهره گیریم و به این اندیشه خود افتخار می کنیم.

استاندار گیلان با دعوت همه احزاب برای شرکت در نشست های دوره ای خانه احزاب افزود: چرا باید برخی افراد همیشه از دور دست منتقد باشند؟

نجفی افزود: اگر نتوانیم دور یک میز تحمل همدیگر را داشته باشیم پس چگونه می توانیم با هم گفتمان داشته باشیم.

استاندار گیلان بر حضور احزاب سیاسی در کنار هم تاکید کرد و افزود: شکل گیری خانه احزاب فرصت مناسبی است تا احزاب سیاسی همراه و همدل و همزبان در جهت توسعه سیاسی استان نقش آفرینی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه