English

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندرانزلی به ۱۷ میلیون تن در سال

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با اشاره به طرح های بنادر گیلان گفت: در بندر انزلی به عنوان بندر اصلی استان، سرمایه گذاری های قابل توجهی توسط دولت و بخش خصوصی صورت گرفته است، به طوری که در آینده ظرفیت بندرانزلی به ۱۷ میلیون تن در سال می رسد.

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندرانزلی به ۱۷ میلیون تن در سال

به گزارش خبرگزاری موج از انزلی، حسین چراغی عصر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار دارای خصلت پیگیری مطالبات جامعه است.

وی با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب حاصل خون هزاران شهید است، افزود: با توجه به زیرساخت در حوزه رسانه هجمه بسیار وسیعی در برخی جوامع و کشورها وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه نقش خبرنگار در جولانگاه فعلی بسیار خطیر است، افزود: در حوزه فرهنگی رسالت خبرنگار بسیار خطیر و با اهمیت است.

وی سازمان یافتگی رسانه‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: جامعه رسانه‌ای ما جوان و دارای تحصیلات عالیه است و می‌تواند کیفیت و اهمیت خبر رسانی را در جامعه و نظام بیمه کند.

چراغی در ادامه به صنعت دریایی و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: حضور در صنعت دریایی بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی صنعت دریایی را در حوزه داخلی و بین‌المللی رقابتی خواند و افزود: این امر موجب پویایی صنعت دریایی کشور شده و پیشرفت در حوزه مذکور با همراهی رسانه‌ها بوده است.

این مسوول با بیان اینکه صنعت دریایی در درآمدزایی نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت دریایی نیازمند کمک رسانه‌ها است.

چراغی با اشاره به طرح های بنادر گیلان گفت: در بندر انزلی به عنوان بندر اصلی استان، سرمایه گذاری های قابل توجهی توسط دولت و بخش خصوصی صورت گرفته است به طوری که در آینده ظرفیت بندرانزلی به ۱۷ میلیون تن در سال می رسد.

وی به آمار چهار ماهه عملکرد بنادر و دریانوردی گیلان اشاره کرد و گفت: در این مدت یک میلیون تن تخلیه و بارگیری در بندر انزلی انجام شد که ۴۵ درصد رشد داشته است.

چراغی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات دارای رشد مثبت هستیم، یادآور شد: در مدت مذکور صادرات غیر نفتی در بنادر گیلان ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی سرمایه‌گذاری در بندر انزلی را در حال توسعه خواند و خاطرنشان کرد: ظرفیت بندر آستارا نیز در آینده از ۶۰۰ تن به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ساخت پایانه صادراتی، اسکله‌های کانتینری و… را از برنامه‌های این بنادر ذکر کرد و متذکر شد: امسال نسبت به جذب سرمایه‌گذار در بندر انزلی و آستارا اقدام می‌شود و پیگیری ساخت بندر چمخاله در برنامه قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه