English

تشکیل بانک اطلاعاتی پشتیبان و مشاغل خانگی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از تشکیل بانک اطلاعاتی پشتیبان و مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آشنایی با کسب و کار خانگی و معرفی کارآفرینان موفق کشوری از جمله اقدام‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بود.

تشکیل بانک اطلاعاتی پشتیبان و مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رحیم عطایی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه هفته کارآفرینی را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: در هفته مهارت برنامه ویژه‌ای در گیلان اجرا شد.

وی آگاهی‌رسانی به جامعه را از جمله اهداف برگزاری هفته مهارت و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی تهیه شده که فرزندان جامعه بتوانند به طرف مهارت‌آموزی گرایش پیدا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ارتقای فرهنگ کار را از دیگر اهداف مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: دانش همراه با مهارت کار می‌تواند فرصت شغلی بهتری را فراهم کند.

وی ظرفیت‌های گیلان را قابل بهره‌برداری دانست و تصریح کرد: گیلان در حوزه‌های صنعت، گردشگری و… می‌تواند فرصت خوبی را در اشتغال جوانان ایجاد کند.

عطایی‌پور از تشکیل بانک اطلاعاتی پشتیبان و مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آشنایی با کسب و کار خانگی و معرفی کارآفرینان موفق کشوری از جمله اقدام‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بود.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌های اجرایی در حوزه وزارتی و سازمانی طرح‌ریزی شده در آینده شاهد این خواهیم بود که یادگیری مهارت در سبد آموزشی خانواده‌ها سهم بالاتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه فردا ۱۸ مرداد پنجمین همایش ملی مهارت و اشتغال در تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: این همایش برای توجه به مقام‌های کشوری و محققان به امر مهارت‌آموزی و اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: گیلان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دوره‌های مهارت ویژه با رویکرد شایستگی و پودمانی طراحی کرده و برای اجرا به مراکز آموزش دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وابسته ابلاغ کرده است.

عطایی‌پور ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در بین نوجوانان را از برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در سال جاری عنوان کرد و متذکر شد: توانمندسازی نقاط محروم و آسیب‌پذیر اجتماعی از برنامه‌های مهم مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان است.

به گزارش موج، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان برای تجلیل از تعدادی خبرنگار «بازی فکری ویژه کودکان ۵ ساله» را در روز خبرنگار هدیه داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه