English

میزان تلفات برق در کشور به ۱۱ درصد رسیده است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، میزان تلفات برق را ۱۵٫۷ درصد در مدت دو سال گذشته در کشور عنوان کرد و افزود: اکنون میزان تلفات برق در کشور به ۱۱ درصد رسیده است.

میزان تلفات برق در کشور به ۱۱ درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمودرضا حقی‌فام پیش از ظهر امروز در نشست خبری در شرکت توزیع برق گیلان اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت نیرو رساندن تلفات برق به کمتر از ۱۰ درصد در کشور است.

وی کاهش تلفات برق به کمتر از ۱۰ درصد را تا پایان امسال امکانپذیر عنوان کرد و افزود: برنامه مذکور توسط کمیته میزان تلفات الکتریکی رصد می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه گزارش تلفات برق شرکت توزیع برق استان‌های گیلان، گلستان و مازندران ارائه شده است، تصریح کرد: گزارش تلفات برق ارائه شده از وضعیت خوبی برخوردار است.

حقی‌فام میزان تلفات برق را ۱۵٫۷ درصد در مدت دو سال گذشته در کشور خواند و اضافه کرد: اکنون میزان تلفات برق در کشور به ۱۱ درصد رسیده است.

وی متوسط میزان تلفات برق در دنیا را هشت درصد عنوان کرد و گفت: نرخ تلفات برق مذکور متغیر بوده و در برخی از کشورها مانند هند تا ۴۰ درصد تلفات و کره تا چهار درصد تلفات برق گزارش شده است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه رسیدن به کاهش هشت درصدی تلفات در شبکه برق‌رسانی کشور قابل وصول است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تلفات برق گیلان باید به ۱۰ درصد برسد.

حقی‌فام بر مدیریت مصرف برق و کاهش اوج مصرف آن تأکید کرد و یادآور شد: در ساعت‌هایی از شبانه‌روز که تقاضا برای بار الکتریکی بالاست و برای اینکه مردم در این ساعت خاموشی نداشته باشند باید سرمایه‌گذاری گسترده در کشور انجام دهیم.

این مسؤول همراهی مردم در مدیریت مصرف برق را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: نقش مردم در زمینه مذکور موجب می‌شود بدون ضربه به اقتصاد کشور و بدون اعمال هزینه به دولت مدیریت برق در کشور محقق شود.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه خاموشی از ۱۵ سال گذشته تاکنون در کشور نداشتیم، تصریح کرد: ۲۹ تیرماه امسال، ۵۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در ایران مصرف شد بدون اینکه خاموشی و اختلال در شبکه برق کشور اتفاق بیفتد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه