English

اختصاص اعتبار از صندوق کشورهای اسلامی برای توسعه شبکه آبیاری استان گیلان

شعبان‌نژاد ایجاد شبکه‌های آبیاری تحت فشار را بدون دریافت هزینه از کشاورزان دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم کشاورزان از مشکل کم‌آبی نجات پیدا کنند.

اختصاص اعتبار از صندوق کشورهای اسلامی برای توسعه شبکه آبیاری استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از صومعه‌سرا، علیرضا شعبان‌نژاد صبح امروز در جریان بازدید از شالیزارهای این شهرستان با اشاره به تجهیز و نوسازی ۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در سال ۹۴ اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ هزار نفر کشاورز زمین‌های خود را برای تجهیز و نوسازی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی گذاشتند.

وی به تجهیز و نوسازی ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان با مجوز وزیر جهاد کشاورزی در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: کشاورزان به مسوولان جهاد کشاورزی اعتماد کرده و اراضی خود را برای تجهیز و نوسازی در اختیار ما می‌گذارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در توسعه شبکه‌های آبیاری رشد صددرصدی را سال گذشته تجربه کردیم، تصریح کرد: امسال اعتباری از صندوق کشورهای اسلامی برای توسعه شبکه آبیاری در اختیار استان گذاشته شده است.

شعبان‌نژاد، ایجاد شبکه‌های آبیاری تحت فشار را بدون دریافت هزینه از کشاورزان دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم کشاورزان از مشکل کم‌آبی نجات پیدا کنند.

وی به گستردگی بدنه جهاد کشاورزی تا سطح دهستان‌ها اشاره کرد و گفت: در ۱۶ شهرستان ستاد جهاد کشاورزی تشکیل شده است و این روند در تمام دستگاه‌های تابعه جهاد کشاورزی و رده‌های سازمانی تا دهستان‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وجود ۶۲ مرکز جهاد دهستان در استان، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۴ مرکز در دهستان‌ها و ۲۸ مرکز در بخش‌ها و شهرهای گیلان مستقر هستند.

شعبان‌نژاد به استقرار ۵۵۹ نفر از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از ناظران کشاورزی در مراکز جهاد دهستان‌های گیلان اشاره کرد و یادآور شد: ۸۷ درصد از ناظران مذکور دارای مدرک کارشناسی و دکتری هستند.

وی از استخدام ۴۰۲ نفر از ناظران کشاورزی در مراکز جهاد دهستان‌های گیلان خبر داد و اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی ترویجی، مشاوره و ارتباط تنگاتنگ با مردم و همچنین نظارت بر پروژه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های ناظران کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به پنج هزار نفر روز فعالیت آموزشی ترویجی ناظران کشاورزی استان در تیرماه امسال اشاره کرد و افزود: نظارت بر بنگاه‌های خصوصی مانند سم‌فروشی‌ها و توزیع کود به عهده ناظران کشاورزی است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه راه‌اندازی سایت‌های الگویی از فعالیت‌های ناظران کشاورزی محسوب می‌شود، تصریح کرد: مشاوره تخصصی چهره به چهره یا گروهی و حضور در مزرعه از دیگر فعالیت‌های ناظران کشاورزی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه