English

نباید انتظار حل سریع مشکلات را پس از امضای برجام داشت

فرماندار ماسال گفت: برخی نباید به‌گونه‌ای تداعی کنند که قرار بود پس از امضای برجام یک دفعه تمام مشکلات اقتصادی کشور حل شود

نباید انتظار حل سریع مشکلات را پس از امضای برجام داشت

به گزارش خبرگزاری موج از ماسال، محمود قاسم‌نژاد در جمع فعالان سیاسی حامی دولت تدبیر و امید انعکاس اقدام‌های دولت توسط رسانه‌ها را مهم دانست.

وی با بیان اینکه دولت با شعار شنیدن صدای منتقدان بر سر کار آمده است، افزود: موظف هستیم این حق را برای تمام نهادها و تشکل‌ها حتی تشکل‌های مخالف گرایش سیاسی دولت را محفوظ داریم و به آنها اجازه اظهار نظر دهیم.

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه در شرایطی دولت تدبیر و امید زمام امور را در دست گرفت که ذخیره راهبردی گندم در کشور چند روز کاهش یافته بود، ادامه داد: در این شرایط دولت برای پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل جدی مواجه بود.

دولت یازدهم کشور را با بدهی میلیاردی تحویل گرفت

وی افزود: دانشجویان خارج از کشور برای دریافت و انتقال پول از خانواده‌های خود با مشکل مواجه بودند و وجود میلیاردها تومان بدهی بانکی به بیمه‌ها و بانک‌ها و چند هزار پروژه ناتمام از جمله میراثدولت قبل برای دولت یازدهم بود.

قاسم‌نژاد به اعمال تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در یک فضای بسته بین‌المللی و در شرایطی که دشمن توانسته بود اجماع جهانی را علیه ما ایجاد کند، بر سر کار آمد.

وی صدور ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه کشورمان را نشانه اجماع جهانی مذکور دانست و اضافه کرد: ضمن اعمال تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی علیه ما، ایران را مشمول فصل هفتم سازمان ملل قرار داد که بی‌سابقه بود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه تحریم‌ها به جایی رسید که تنها پنج کشور حق خرید نفت از ایران را داشتند، گفت: آنها نیز پس از یک سال باید خرید نفت از ایران را به نقطه صفر می‌رساندند که با روی کار آمدن دولت یازدهم روند مذاکرات به صورت جدی پیگیری شد.

وی ادامه داد: طرف‌های مقابل پس از ۲۰ ماه مذاکرات طاقت‌فرسا حق هسته‌ای ایران را پذیرفتند در حالی که کشوری مانند کره جنوبی از هر گونه آزمایش و تحقیقات هسته‌ای محروم است.

نباید انتظار حل سریع مشکلات پس از امضای برجام را داشت

قاسم‌نژاد درباره برجام افزود: برخی نباید به‌گونه‌ای تداعی کنند که قرار بود پس از امضای برجام یک دفعه تمام مشکلات اقتصادی کشور حل شود، در واقع نتیجه مذاکرات سندی است که پنج عضو دائم شورای امنیت و کشور آلمان متعهد به اجرای آن شده‌اند و ما نیز طبق این سند معتبر باید از حقوق کشور خود با قدرت دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: در صورت عدم اجرای کامل توافقنامه و عمل طرف مقابل به تعهدات خود، طبق اظهارات دانشمندان هسته‌ای کشور در مدت یک ماه‌ونیم می‌توانیم به وضعیت قبل از برجام برگردیم.

فرماندار ماسال سفر برخی کشورها به ایران پس از برجام را موجب تبعات خوب دانست و تصریح کرد: در شهرستان کوچکی مانند ماسال طی هفته گذشته با دو گروه سرمایه‌گذار اروپایی مذاکراتی برای احداثنیروگاه زباله‌سوز و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری انجام شد که در صورت نهایی شدن می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد.

وی بهبود کامل وضعیت اقتصادی کشور و عادی شدن روابط اقتصادی با دیگر کشورها را روندی زمان‌بر خواند و یادآور شد: خدمات گسترده در حوزه سلامت و درمان از دیگر اقدام‌های زیربنایی دولت یازدهم بوده است.

قاسم‌نژاد با تصریح بر اینکه در دولت فعلی طی سال گذشته ۱۷ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: با وجود کاهش یک‌چهارم درآمد نفتی دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اختصاص بالای اعتبار به پروژه‌های عمرانی نشانه اهمیت عملکرد دولت بوده است.

فیش‌های حقوقی بالا در دولت قبل تصویب شد

وی برخی از سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در زمینه عملکرد دولت را بی‌انصافی و غیر عقلانی خواند و گفت: قضیه فیش‌های حقوقی دولت گذشته از طریق تصویب نامه هیأت وزیران این امکان را برای قانونی کردن حقوق‌های بالا در این شرکت‌ها فراهم کرد.

این مسوول گفت: برخی رسانه‌ها با جنجال سیاسی به دنبال فاسد نشان دادن مدیران دولتی و تخریب چهره دولت هستند در شرایطی که این دولت بارها اعلام کرده در برخورد با دست‌اندازی و خیانت به بیت‌المال هیچ خط قرمزی ندارد و با جدیت با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کند.

وی آسفالت راه روستایی، ساخت هتل، افتتاح مجتمع تولید مواد اولیه در ماسال و… را از جمله عملکرد دولت در این شهرستان عنوان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی