English

احداثهزار مسکن برای محرومان

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان: تا پایان امسال خانه‌های احداثشده تحویل افراد واجد شرایط می‌شود.

احداثهزار مسکن برای محرومان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از رشت، رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به برنامه بسیج سازندگی گیلان در سه سرفصل اظهار کرد: سازندگی و محرومیت‌زدایی نخستین سرفصل فعالیت‌های بسیج سازندگی است و این سازندگی تنها از نظر اقتصادی مد نظر نبوده و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف تعریف شده است.

علی توشهبه فقر اقتصادی، فرهنگی و … در جامعه اشاره کرد و افزود: رویکرد بسیج سازندگی با نگاه‌های دیگر متفاوت بوده و بسیار فراتر از خدمات‌رسانی عمرانی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه احداثمسکن برای افراد بدون مسکن از برنامه‌های این سازمان در استان است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت کمیته امداد، خیران و … می‌توان افراد بدون مسکن را خانه‌دار کرد.

توشه از ثبت ۳ هزار و ۴۵۰ خانوار بدون مسکن در کمیته امداد گیلان در مرحله نخست خبر داد و بیان کرد: پنج هزار خانواده بدون مسکن ثبت‌نشده در استان داریم.

وی به احداثیک‌هزار مسکن محرومان در مرحله نخست اجرای طرح خانه‌دار شدن افراد بدون مسکن در گیلان اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال خانه‌های احداثشده تحویل افراد واجد شرایط می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان در ادامه با اشاره به اعزام افراد بالای ۴۵ سال به مشهد مقدس از اردیبهشت‌ماه امسال، خاطرنشان کرد: افرادی که تاکنون توفیق امام رضا(ع) را نداشتند با هفت اتوبوس مهمان ویژه امام رضا(ع) شدند و این روند تا پایان امسال ادامه دارد.

توشه، اقتصاد مقاومتی را از جمله سرفصل‌های فعالیت سازمان بسیج سازندگی گیلان ذکر کرد و یادآور شد: امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده و سپاه وظیفه خود می‌داند به این موضوع بپردازد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی گیلان از سال ۹۲ آغاز شده است، اظهار کرد: سال‌های ۹۲ و ۹۳ برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان تداوم پیدا کرده و اتفاق‌های خوبی در این زمینه افتاده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان، اقتصاد مقاومتی را برپایه اقتصاد مردمی عنوان کرد و افزود: مردم در افزایش بهره‌وری و تولید ورود کردند و با تسهیلات پرداختی، عملکرد خوبی در این زمینه داشتیم.

این مقام مسوول با اشاره به وجود دو نگاه کلی در اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: یک نگاه حاکم در جامعه برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی و رابطه با نقاط دنیا است و نگاه دوم تقویت بنیان اقتصاد داخلی محسوب می‌شود و راهی به غیر از مردمی کردن اقتصاد در داخل کشور نداریم.

به گفته او گیلان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای احیا است که ظرفیت‌های نهفته گیلان شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه