English

ابراز تمایل سرمایه‌گذاران روسی برای سرمایه‌گذاری در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بر حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک ایران و روسیه تأکید کرد و افزود: ماه گذشته یک گروه ۴۰ نفری از سرمایه‌گذاران و بازرگانان روسی از بندر انزلی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، حسین چراغی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای این بندر با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از صادرات گیلان مربوط به کالای ساختمانی است اظهار کرد: «سیمان» و «کلینکر» بیشترین کالای صادراتی ساختمانی به کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی، افزایش صادرات کالای ساختمانی در ارتقای صادرات غیرنفتی از گمرکات گیلان را مهم عنوان کرد و افزود: اقدام‌های مختلفی برای تسهیل صادرات از گمرکات استان انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه ظرفیت بندر انزلی از ۷ میلیون تن در سال‌های گذشته به ۱۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: سال ۹۶ ظرفیت بندر انزلی به سالانه ۱۷ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا افزایش پیدا می‌کند.

چراغی از اضافه کردن پنج پست اسکله به بندر انزلی خبر داد و بیان کرد: احداثانبارهای جدید از جمله برنامه‌ها محسوب می‌شود و توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی به آماده کردن یک پست اسکله در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: شهریور ماه امسال دو پست اسکله دیگر تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت اسکله‌های جدید طوری است کشتی‌های بزرگ می‌توانند در آنها پهلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پست‌های جدید اسکله ظرفیت بندر انزلی را به صورت تصاعدی ارتقا می‌دهد و به سالانه ۱۷ میلیون تن کالا می‌رساند.

چراغی، افتتاح اسکله‌های جدید بندر انزلی را سبب پذیرش کشتی‌های ۱۲ هزار تنی در این بندر عنوان کرد و یادآور شد: تقویت حمل و نقل کانتینری کالا به‌ویژه کانتینرهای یخچال‌دار از جمله برنامه‌های ما در بندر انزلی است.

وی با تأکید بر پیگیری اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور، اظهار کرد: اتصال به شبکه ریلی یکی از موضوع‌های مهم و حیاتی برای بندر انزلی است و نیاز به کمک دستگاه‌های متولی این امر داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بر حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک ایران و روسیه تأکید کرد و افزود: ماه گذشته یک گروه ۴۰ نفری از سرمایه‌گذاران و بازرگانان روسی از بندر انزلی بازدید کردند.

چراغی به ابراز تمایل سرمایه‌گذاران روسی برای سرمایه‌گذاری در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود و مجهز به امکانات جدید تخلیه و بارگیری است.

وی با اشاره به اینکه بندر انزلی رتبه سوم بنادر کشور پس از بندر امام خمینی و بندر شهید رجایی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: نزدیکی به بنادر «آستراخان» و «لاکان» در روسیه، «کراسنودسک» در ترکمنستان، «اکتائو» در قزاقستان و «باکو» در آذربایجان از مزیت‌های بندر انزلی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه