English

دریافت حقوق‌های نجومی تبلیغات دشمنان را علیه ما زیاد کرده است

امام جمعه رشت گفت: از قوه مقننه می‌خواهیم قانون را وضع کند و حقوق افراد مشخص شود تا هر کس نتواند حقوق‌های نجومی از بیت‌المال را به جیب بزند.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت شهادت امام صادق(ع) و تشریح دوران امامان، اظهار داشت: پس از پیامبر اکرم(ص)، امام علی‌(ع) به مدت ۲۵ سال خانه‌نشین شد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ۱۱ هزار کلمه قصار از امام علی(ع) و نهج‌البلاغه باقی‌مانده است، افزود: شرایط زمان ائمه و امام صادق‌(ع) اجازه نمی‌داد حقایق دین برای مردم مطرح شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه در شرایط آن زمان اجازه بیان احادیثپیامبر را به امامان‌(ع) نمی‌دادند، گفت: در زمان امام حسن مجتبی‌(ع) نیز اجازه نمی‌دادند درباره موضوع‌های مختلف صحبت کند.

وی ادامه داد: در زمان امام حسین‌(ع) اجازه نمی‌دادند ایشان در امور مختلف صحبت کنند و پس از شهادت ایشان، حضرت امام سجاد(ع) حقایق را با دعا و کنایه به مردم می‌رساند.

قربانی با اشاره به اینکه در زمان ائمه(ع) شرایط برای گفتار حق موجود نبود، تصریح کرد: در اواخر زندگی امام سجاد(ع) موجی به عنوان خون‌خواهی از امام حسین‌(ع) به وجود آمد.

وی گفت: در زمان بنی‌امیه فساد به حدی بود که طرفداران آنها از حکومت روگردان شدند و مردم به تنگ آمده بودند و امام باقر‌(ع) با استفاده از فرصت به وجود آمده، شاگردانی تربیت و زمینه ایجاد دانشگاه مدینه را ایجاد کرد.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه امام صادق‌(ع) پس از پدر ۳۳ سال امامت کرد، افزود: عمر مبارک ایشان ۶۵ سال بود و از فرصتی که ایجاد شد توانست ۴ هزار شاگرد تربیت کند.

به گفته وی، از شاگردان امام صادق‌(ع) ۶ هزار و ۴۰۰ کتاب باقی مانده و ایشان به عنوان رئیس مذهب معرفی شده است.

قربانی با بیان اینکه در زمان امام صادق‌(ع) قلمرو جهان اسلام گسترش پیدا کرده بود، ادامه داد: بیشتر مردم با حقیقت اسلام آشنایی نداشتند اما علم در خانه امام جعفر(ع) و شاگردان ایشان ترویج می‌شد.

وی به سالروز درگذشت آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و یادآور شد: این شخصیت در بنده اثر معنوی گذاشته و در نوشتن برخی از کتاب‌ها از ایشان الهام گرفتم.

خطیب جمعه رشت اظهار داشت: تمام حرکات و رفتار آیت‌الله مشکینی بر مبنای دین بود و چنین روحانی بسیار کم هستند.

وی درباره روز اهدای خون گفت: اهدای خون بسیار پسندیده بوده و افرادی که می‌توانند این کار را انجام دهند عمل خوبی است.

قربانی خاطرنشان کرد: برخی حجامت می‌کنند و به اعتقاد بنده اکنون حجامت حرام است زیرا با خون می‌توان افراد دیگر را نجات داد.

وی با اشاره به روز شیر مادر، تصریح کرد: دنیای امروز بچه‌ها را از شیر مادر دور کرده و کودکان با شیر خشک تغذیه می‌شوند.

امام جمعه رشت روز میلاد حضرت معصومه(س) را روز دختر عنوان کرد و افزود: بانوان جامعه باید از این الگوهای دینی بهره‌مند شوند.

وی درباره فرا رسیدن هفته حج، تصریح کرد: خدا آل‌سعود را لعنت کند که جلوی حضور حج‌گذاران ما را گرفتند و امیدواریم خداوند انتقام حاجیان را از حکومت داعشی آل‌سعودی بگیرد.

قربانی آل‌خلیفه حاکم بحرین را وابسته به استکبار دانست و گفت: دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی، تبلیغات دشمنان را علیه ما زیاد کرده است.

وی متذکر شد: از قوه مقننه می‌خواهیم قانون را وضع کند و حقوق افراد مشخص شود تا هر کس نتواند حقوق‌های نجومی از بیت‌المال را به جیب بزند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بازرسان نظام اسلامی باید دقت بیشتری داشته باشند، یادآور شد: نمی‌توانیم تحمل کنیم دختران و زنان در مجالس با لهو و لعب حرکت کرده و چهره نظام اسلامی را مشوه کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی جامعه را گناه‌زدایی و عفت‌زدایی کرده و از آلودگی آن جلوگیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی