English

افتتاح نخستین مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز در رشت

نخستین مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز با حضور استاندار گیلان در سازمان انتقال خون استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، نخستین مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز امروز با حضور استاندار گیلان در سازمان انتقال خون استان افتتاح شد.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز اظهار کرد: گیلان در ۱۰ سال آینده به یکی از قطب‌های پیوند اعضای کشور تبدیل می‌شود.

محمدعلی نجفی افتتاح مرکز پذیره‌نویسی را در راستای تسهیل دست یافتن به هدف مذکور عنوان کرد و گفت: یکی از روش‌های درمان بیماری‌ها و بدخیمی‌های خون، پیوند سلول‌های بنیادی خون به بیمار است.

وی با بیان اینکه احتمال یافتن اهداکننده‌ مناسب در بین افراد خانواده بسیار محدود است، یادآور شد: هدف این مرکز یافتن اهداکننده‌‌ مناسب از افراد غیر خویشاوند و عضو مرکز است.

استاندار گیلان به نیاز این استان در مصرف خون اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به آمار یک‌هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در گیلان، همکاری و مشارکت اهداکنندگان در تأمین خون‌های مورد نیاز این بیماران امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برای تأمین خون‌های مورد نیاز بیماران تالاسمی مشکلی در استان وجود ندارد، افزود: راه‌اندازی پایگاه شماره دو انتقال خون در رشت در دستور کار مدیرکل انتقال خون قرار بگیرد.

نجفی جمعیت گیلان را بیشتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: با توجه به موقعیت گردشگری گیلان جمعیت این استان دو برابر می‌شود بنابراین باید در بخش‌های مختلف از جمله انتقال خون برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی اقدام‌های بخش سلامت را ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب کاهش پرداخت هزینه درمان از جیب مردم شده و این امر از اقدام‌های مهم دولت در طرح نظام سلامت بوده است.

استاندار گیلان استقبال اهداکنندگان خون در این استان را زیاد دانست و متذکر شد: با توجه به این موضوع، نیازی به واردات خون از استان‌های دیگر در گیلان نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه