English

تشکیل ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه در سال ۵۵ هزار نفر در گیلان مورد آموزش مهارتی قرار می‌گیرند، گفت: این آموزش در حوزه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و… است.

تشکیل ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رحیم عطایی‌پور صبح امروز در مراسم جشن هفته ملی مهارت به مناسبت ششم مرداد روز ملی مهارت اظهار کرد: فعالیت آموزشی اداره کل زیرمجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان توانمندسازی نیروی انسانی را رسالت اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: در این راستا از ظرفیت بخش‌خصوصی و دولت برای کارآموزی افراد استفاده می‌کنیم.

عطایی پور با بیان اینکه در سال ۵۵ هزار نفر در گیلان مورد آموزش مهارتی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این آموزش در حوزه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و… است.

وی با اشاره به فعالیت موسسه‌های کارآموزی خصوصی گفت: این موسسه‌ها ظرفیت کارآموزی بالای ۶۰ درصد افراد را دارند و در شرایطی هستند که می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

عطایی‌پور فراگیران آموزش‌های مهارتی را در سنین مختلف ذکر کرد و یادآور شد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نزدیک به حوزه‌های کارآفرینی بوده و در این راستا بانک اطلاعاتی کارآفرینان تشکیل شده است.

وی شناسایی کارآفرینانی که به مهارت لازم نرسیده‌اند را جزو اهداف تشکیل بانک اطلاعاتی کارآفرین عنوان کرد و افزود: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، بهره‌وری نیروی کار در برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای لحاظ شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و متذکر شد: امسال آموزش‌های مهارتی با تشکیل سیار به مناطق محروم و آسیب‌پذیر روستایی و شهری ارجاع داده می‌شود.

وی تشکیل ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را از اقدام‌های این اداره کل در راستای ارزیابی عملکرد مراکز زیرمجموعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی