English

ستادهای نماز جمعه از اعتبارات فرهنگی دولتی برخوردار نیست

رئیس ستاد نماز جمعه رشت با بیان اینکه ستادهای نماز جمعه از اعتبارات فرهنگی دولتی برخوردار نیست گفت: از دولت طلبکار نیستیم و با مسوولان و دستگاه‌های مختلف گیلان همکاری کرده و قدردان آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت‌الاسلام مهدی مجرد در جلسه ستاد نماز جمعه این شهر با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی به فرمان امام(ره) در پنجم مردادماه سال ۵۸ در تهران اظهار کرد: نماز جمعه میراثگرانبهای گذشتگان محسوب می‌شود که به دست ما رسیده است.

رئیس ستاد نماز جمعه رشت اقامه نماز جمعه را سبب تحکیم پایه‌های نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر سالانه یک عاشورا، رمضان، شب‌های قدر، روز قدس و ۲۲ بهمن داریم، اما در هر روز جمعه نماز جمعه اقامه می‌شود.

مهدی مجرد با بیان اینکه یکی از عوامل پایداری، نگهداری و حفظ نظام اسلامی اقامه نماز جمعه است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش کردند نماز جمعه‌ها را کمرنگ کنند و حضور مردم در این عرصه کم شود، اما موفق نشدند.

مجرد از اقامه ۸۵۰ نماز جمعه در کشور خبر داد و تصریح کرد: امامان جمعه در دیدار با مردم به صورت چهره به چهره مطالب را بیان می‌کنند.

وی به انتقال مشکلات مردم توسط امامان جمعه به مسؤولان اشاره کرد و گفت: پیشنهادها و انتقادهای مردم در نماز جمعه به متولیان امر انتقال داده می‌شود.

رئیس ستاد نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه مدت ۳۸ سال است نماز جمعه در نقاط مختلف کشور اقامه می‌شود، خاطرنشان کرد: نماز جمعه دومین پایگاه و اجتماع مسلمانان پس از نماز جماعت است.

مجرد به افزایش جمعیت نمازگزاران در صف‌های نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: مردم قدردان نعمت خداوند که توسط امام‌(ره) احیا شده هستند.

وی با بیان اینکه ستادهای نماز جمعه دارای وظایفی هستند، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی ائمه جمعه چهره‌های التقاطی را به مردم شناساندند.

رئیس ستاد نماز جمعه رشت به تقدیم جان امامان جمعه در محراب نماز اشاره کرد و افزود: آیت‌الله احسانبخش را در سنگر نماز جمعه ترور کردند.

مجرد با اشاره به روشنگری ائمه جمعه در مقابله با توطئه‌های دشمنان اضافه کرد: ائمه جمعه فرماندهی مقابله با گروهک‌های التقاطی را به عهده دارند و در این زمینه افشاگری کردند.

وی ارتقای آگاهی، بینش اسلامی و انقلابی را از برنامه‌های ائمه جمعه خواند و تصریح کرد: الگوی زندگی اسلامی توسط ائمه جمعه برای مردم بیان می‌شود.

رئیس ستاد نماز جمعه رشت با بیان اینکه اینکه امام(ره) الگوی زندگی مردم ایران و مسلمانان جهان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: دفاع از انقلاب اسلامی از وظایف ائمه جمعه است.

مجرد به نقد منصفانه توسط ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه به تبعیت از امام(ره) و مقام معظم رهبری از تمام دولت‌ها حمایت کرده و پشت ولایت حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد به نصحیت و نقد نیاز دارند، یادآور شد: آنها که در امور اجرایی هستند بیش از دیگران نیاز به نقد دارند.

رئیس ستاد نماز جمعه رشت، تقویت روحیه ایمانی و توکل به خدا را از برنامه‌های ائمه جمعه دانست و اظهار کرد: ایجاد تشکل‌های دینی از خدمات ائمه جمعه در جامعه است.

مجرد با بیان اینکه ستادهای نماز جمعه از اعتبارات فرهنگی دولتی برخوردار نیست، تصریح کرد: از دولت طلبکار نیستیم و با مسؤولان و دستگاه‌های مختلف گیلان همکاری کرده و قدردان آنها هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی