English

صفوف نماز جمعه به عنوان ذکر الله / ذکر الله مرام و سنت‌های الهی محسوب می‌شود

مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه امیرکبیر تهران گفت: امام جمعه باید مدیر و مدبر باشد و از سوی ولایت منصوب شود.

صفوف نماز جمعه به عنوان ذکر الله / ذکر الله مرام و سنت‌های الهی محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، حجت‌الاسلام عبدالرحیم لقمان‌نیا پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ پنجم مرداد در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری ارشاد این شهرتان از صفوف نماز جمعه به عنوان ذکرالله یاد کرد.

وی با تصریح اینکه ذکر الله مرام و سنت‌های الهی محسوب می‌شود، اظهار کرد: مردم با ذکر الله باید نسبت به هستی، آفرینش و پیرامون خود آگاهی و شناخت نسبی داشته باشند.

این مسوول با اشاره به اینکه انسان کامل از آگاهی و شناخت برخوردار است، گفت: این آگاهی با خواندن قرآن تحقق می‌یابد.

مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه امیرکبیر تهران افزود: انقلاب اسلامی صاحبی دارد و این صاحب با ظهور خود سکان انقلاب و اسلام را به دست می‌گیرد.

لقمان‌نیا با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام و انقلاب مکتبی است، خاطرنشان کرد: از دستاوردهای عظیم این انقلاب اسلامی، اقامه باشکوه نخستین نماز جمعه در سال ۵۸ بود.

وی با بیان اینکه تاریخچه نماز جمعه با ظهور اسلام بنا نهاده شده است، یادآور شد: مسجد جمعه در عربستان نخستین مسجدی است که نماز جمعه در آن خوانده شد.

امام جمعه اسبق آستارا با تصریح بر اینکه امام جمعه با امام جماعت تفاوت دارد، گفت: امام جمعه باید مدیر و مدبر باشد و از سوی ولایت منصوب شود.

وی حاکمیت، ثروت و دانش را از ابرازهای دستیابی به مزایای اجتماعی دانست و بیان کرد: بحث‌های فرهنگی از ابعاد مختلفی برخوردار بوده و در بین مسوولان شهرستان آستارا انسجام، اتحاد و هماهنگی وصف‌ناپذیری وجود دارد.

به گزارش موج، نخستین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تاریخ پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت مرحومآیت‌الله سید محمود طالقانیاقامه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه