English

ضرورت مشارکت تمام مردم در صرفه‌جویی مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با تأکید بر ضرورت مشارکت تمام مردم در صرفه‌جویی مصرف آب، متذکر شد: برای عبور از فصل تابستان باید با مشارکت مردم در توزیع آب شرب از ساز و کار روستایی استفاده کنیم.

ضرورت مشارکت تمام مردم در صرفه‌جویی مصرف آب

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدعلی فرامینی امروز با بیان اینکه امسال در تابستان بارش‌های نسبتاً خوبی داشتیم، اظهار کرد: از طرف کشاورزان نگرانی در زمینه کمبود آب کمتر شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های استان در حوزه آب شرب تأثیر چندانی نداشته است، افزود: چشمه‌های استان که حاصل یخ‌بندان‌های بارش برف بود، مشکل کم‌آبی دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان بخش عمده کار این شرکت را در مناطق کوهستانی عنوان کرد و گفت: در حوزه آب شرب روستایی صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی امری مهم است.

وی با تصریح بر اینکه به حدود ۱۲۰ لیتر آب نیاز داریم، یادآور شد: صرفه‌جویی ۲۰ لیتر برای هر نفر در روز تأثیر زیادی به حال او ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند به بهبود وضعیت آب در دیگر روستاها آب کمک کند.

فرامینی ادامه داد: با باز و بسته کردن مناسب شیر آب می‌توان به کسانی که به آب دسترسی ندارند کمک کرد و با یک برنامه تعاون اصل صرفه‌جویی می‌توانیم عده دیگر را از این نعمت خدادادی بهره‌مند کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت تمام مردم در صرفه‌جویی مصرف آب، متذکر شد: برای عبور از فصل تابستان باید با مشارکت مردم در توزیع آب شرب از ساز و کار روستایی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان دوره خشکسالی را ۳۰ ساله خواند و خاطرنشان کرد: با اقدام‌هایی نظیر بهسازی چشمه‌های آب، حفر چاه و … توانستیم بالغ بر ۱۵ هزار متر مکعب بر ظرفیت ذخیره آبی استان اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت سه سال ۸٫۵ درصد به شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای گیلان اضافه شده است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با ادامه این روند موجب رضایت‌مندی روستاییان را فراهم کنیم.

فرامینی جمعیتی از روستاهای گیلان را فاقد آب آشامیدنی سالم دانست و تصریح کرد: در سرعت‌بخشی به آبرسانی روستاها نوآوری ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم روستاهای فاقد آب شرب را بهره‌مند کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه