English

مراسم تجلیل از ۳۵ واحد صنعتی و معدنی برتر گیلان

مراسم تجلیل از ۳۵ واحد صنعتی و معدنی برتر گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم تجلیل از ۳۵ واحد صنعتی و معدنی برتر گیلان با تأکید بر ضرورت داشتن اندیشه مشترک در راستای برطرف کردن مشکلات اظهار کرد: طبق آمارهای اراده شده بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور از طریق خانواده بزرگ صنعت و معدن تولید می‌شود.

وی به دوسوم اشتغالزایی گیلان توسط بخش صنعت و تولید اشاره کرد و افزود: ۲۸ درصد از سهم اشتغال استان متعلق به بخش کشاورزی بود و باقی‌مانده اشتغال سهم بخش صنعت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارزیابی توان مجموعه‌ها به ارزش افزوده، اشتغال بالا و تولید ثروت است، تصریح کرد: بخش صنعت در هر کدام از سه مورد حرف رسایی در کشور دارد.

نجفی، آمارهای ارائه شده در صنایع تبدیلی کشاورزی، غذایی، دارویی، سلولزی و بخش‌های صنعتی را نشان‌دهنده فرصت مناسب گیلان در عرصه‌های مختلف خواند و بیان کرد: تورم ۴۲ درصدی به کمتر از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی، کنترل تورم بیش از ۳۰ درصدی در مدت دو سال گذشته را سبب بار رکودی عنوان کرد و گفت: با تلاش صنعتگران و کارآفرینان در حال گذر از رکود هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به سنگینی بار تورم و رکود در صنعت و بخش‌های وابسته آن، خاطرنشان کرد: صنعتگران با عزم جدی و اراده قوی در بخش تولید تلاش می‌کنند.

نجفی به تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید، اشتغال و صادرات غیر نفتی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: برطرف کردن ۴۳ درصدی موانع تولید در گیلان نشان‌دهنده اهتمام دولت و تلاش مدیران در این بخش است.

وی با تأکید بر ارتقای تولید در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و یارانه به صنایع کوچک و متوسط استان اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان بر برگزاری منظم جلسه‌های برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی در استان تأکید کرد و افزود: تمام واحدهای نیمه فعال و راکد گیلان باید شناسایی شده و برای برطرف کردن مشکل آنها اقدام لازم انجام شود.

نجفی با اشاره به ابلاغ بخشنامه خرید کالای تولیدی گیلان توسط بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و نهادهای عمومی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه در اقتصاد باز و شکوفا نباید خرید را به مصرف‌کننده تحمیل کرد اما به منظور گذر از رکود و فراهم کردن شرایط لازم برای فروش محصولات تولیدی گیلان بخشنامه مذکور صادر شده است.

وی، خواستار بهره‌گیری از فرصت شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان شد و بیان کرد: تولیدکنندگان با اخذ گواهی دانش‌بنیان می‌توانند از مزایای صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه