English

احداثدو پست اسکله نفتی جدید در بندر انزلی

مدیرعامل بنادر و دریانوردی گیلان از احداثدو پست اسکله نفتی جدید در بندر انزلی خبر داد و افزود: در طرح توسعه جدید برای اینکه بتوانیم تنوع تخلیه و بارگیری کالا را افزایش دهیم اسکله‌های غلات و کانتینری را به مجموعه بندر اضافه کردیم.

احداثدو پست اسکله نفتی جدید در بندر انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حسین چراغی امروز در جمع خبرنگاران به طرح توسعه جدید بندر انزلی اشاره کرد و گفت: سه پست اسکله کانتینری و کالای عمومی جدید در بندر انزلی در حال ساخت است.

حسین چراغی از احداثدو پست اسکله نفتی جدید در بندر انزلی خبر داد و افزود: در طرح توسعه جدید برای اینکه بتوانیم تنوع تخلیه و بارگیری کالا را افزایش داده و کاهش خطرپذیری داشته باشیم، اسکله‌های غلات و کانتینری را به مجموعه بندر اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه مخازن غلات و روغن خوراکی با توجه به استعداد کشورهای حاشیه خزر در بندر انزلی ایجاد شده است، تصریح کرد: محل تعمیرات و ساخت کشتی در بندر مذکور در نظر گرفته شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی گیلان به اسکله نفتی و هدایت سوخت به وسیله لوله به بیرون از بندر انزلی اشاره کرد و یادآور شد: به روش مذکور کشتی‌ها بیشترین سرعت تخلیه را انجام می‌دهند.

چراغی با اشاره به اینکه ترمینال کانتینری با توجه به توسعه صادرات در بندر انزلی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: ساخت انبارها به روش بی. او. تی به بخش خصوصی به صورت ۱۰ ساله واگذار می‌شود و این امر ظرفیت تخلیه، بارگیری و تنوع کالا در بندر را افزایش می‌دهد.

وی از استحصال ۷۰ درصدی زمین‌های بندر انزلی از دریا در مساحت ۵۷ هکتاری این بندر خبر داد و اضافه کرد: زمین‌های مذکور به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه طرح‌های توسعه بندر انزلی تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: تعدادی از طرح‌ها آماده بهره‌برداری شده و تعدادی در مرحله انعقاد قرارداد در بخش انبارها و سیلوها است.

چراغی به ظرفیت ایجاد شده برای جذب سرمایه‌گذاران در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: گردشگری دریایی «مارینا» در بندر انزلی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به حوضچه هشت هکتاری غربی بندر انزلی تصریح کرد: حوضچه شامل پسکرانه پشت موج‌شکن غربی است و گردشگری دریایی در آن متمرکز می‌شود.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی گیلان گردشگری دریایی در بندر انزلی را به طور متمرکز خواند و افزود: بسته کامل مجتمع گردشگری دریایی تهیه شده است.

چراغی به احداثهتل در زمینه گردشگری دریایی در رأس موج‌شکن بندر انزلی اشاره کرد و گفت: برج موزه دریایی، هتل و رستوران از طرح‌های اجرایی برای ایجاد مجتمع گردشگری دریایی در بندر انزلی است.

وی با بیان اینکه شناورها در حوضچه غربی بندر انزلی مستقر می‌شوند، خاطرنشان کرد: مجموعه تفریحی، شهربازی، پارک آبی و ترمینال مسافری در مجتمع گردشگری بندر انزلی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی گیلان احداثپیاده‌راه با مبلمان شهری را از برنامه‌‌ریزی‌ها برای مجتمع گردشگری دریایی بندر انزلی عنوان کرد و یادآور شد: طرح‌های مذکور به صورت بلندمدت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه