English

واگذاری طرح‌های دریای انزلی به بخش خصوصی

فرماندار بندر انزلی از واگذاری طرح‌های سالمسازی ساحل دریای خزر در این شهرستان به بخش خصوصی خبر داد.

واگذاری طرح‌های دریای انزلی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، عبدالصمد صفرنژاد در جلسه ستاد ساماندهی طرح‌های سالم سازی دریای گیلان با اشاره به وجود ۴۸ کیلومتر ساحل در این شهرستان اظهار کرد: گردشگران از ۲۷ کیلومتر ساحل بندر انزلی استفاده می‌کنند.

وی، بالاترین آمار غرق‌شدگان در بندر انزلی را ۲۸ نفر در سال ۹۳ اعلام کرد و افزود: سال گذشته تعداد غرق‌شدگان در ساحل بندر انزلی به هشت نفر کاهش پیدا کرده است.

فرماندار بندر انزلی با بیان اینکه تعداد ۳۸ نفر از غرق‌شدگی در سال گذشته نجات پیدا کردند، تصریح کرد: تعداد ۵۹ نقطه خطرآفرین در طول ساحل بندر انزلی داشتیم و از ۱۸۹ نفر ناجی غریق در این مناطق استفاده کردیم.

صفرنژاد از کاهش مشکلات در طرح‌های سالمسازی دریا در بندر انزلی خبر داد و بیان کرد: حقوق ناجیان غریق را در سه نوبت پرداخت کردیم.

ایشان به پرداخت ۹۷ میلیون تومان حقوق ناجیان غریق در نوبت نخست اشاره کرد و گفت: در نوبت دوم ۹۰ میلیون تومان مطالبات ناجیان غریق پرداخت شده و در نوبت سوم ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کردیم و در مجموع حقوق دو ماه ناجیان غریق پرداخت شده و یک ماه حقوق طلبکار هستند.

فرماندار بندر انزلی با اشاره به واگذاری طرح‌های دریای این شهرستان برای نخستین بار به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: ۲۳ ایستگاه خطرآفرین در ساحل بندر انزلی طراحی و مشخص شده است.

صفرنژاد، تعداد ۱۳ ایستگاه خطرآفرین بندر انزلی را در مناطق شهری و ۱۰ ایستگاه را در مناطق روستایی عنوان کرد و یادآور شد: ایستگاه‌های شهری پروژه مذکور را به دو پیمانکار بخش خصوصی واگذار کردیم ضمن اینکه طرح‌های دریا در حوزه روستایی به دهیاران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۵ نفر نجات غریق در طرح‌های مذکور به‌کارگیری شدند، اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۸۹ نفر نجات غریق در ساحل بندر انزلی به‌کارگیری شدند اما امسال ناجیان غریق را حرفه‌ای‌تر گزینش کردیم.

فرماندار بندر انزلی به پرداخت حقوق ناجیان غریق توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: مبلغ مذکور از محل تملک دارایی‌ها تامین می‌شود.

صفرنژاد با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه ستاد طرح‌های سالم سازی دریا از ابتدای امسال تاکنون در بندر انزلی، بیان کرد: امسال شش جلسه کمیته‌های ۹گانه ستاد مذکور در بندر انزلی برگزار شده است.

وی از استقرار ۶۵ نفر نجات غریق در طرح‌های سالم سازی دریا در بندر انزلی خبر داد و تصریح کرد: ۱۱۵ نفر نجات غریق در نقاط حادثه‌خیز ساحل بندر انزلی مستقر هستند.

فرماندار بندر انزلی، تعداد عوامل یگان‌های ویژه در نقاط حادثه‌خیز این شهرستان را به طور میانگین ۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: در هر کدام از طرح‌های دریا ۲۰ نفر همیار پلیس استقرار پیدا کردند.

صفرنژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ مرتبه از طرح‌های دریای بندر انزلی بازرسی انجام شده است، خاطرنشان کرد: امسال از ابتدای اجرای طرح‌های دریا تاکنون غریق در بندر انزلی نداشتیم ضمن اینکه ۱۱ نفر از غرق شدگی نجات پیدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه