English

۱۳۰ کارتن خواب در رشت واکسینه شدند

۱۳۰ کارتن خواب در رشت واکسینه شدند

طیبه بینا امروز در گفت و گو با خبرنگار موج در رشت، با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت و تست اچ آی وی اظهار کرد: این امر با همکاری شهرداری منطقه سه رشت، مرکز بهداشت این کلانشهر، سازمان اتوبوسرانی، کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت،NGOو با مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اجرا شد.

وی افزود: در این برنامه یکصد و ۳۰ نفر از کارتن خواب های ۵۵ محله کلانشهر رشت از جمله زرجوب، حمیدیان، امام حسین، رودبارتان و غیره علیه هپاتیت واکسینه شدند و از آنها تستHIVنیز گرفته شد.

وی با بیان این که قبل از اجرای این طرح فرهنگ سازی لازم برای افراد کارتن خواب انجام گرفت، اظهار کرد: این کارتن خواب ها هر هفته چهارشنبه کنار یخچال مهربانی(یک لقمه مهربانی) در زرجوب رشت مواد غذایی دریافت می کنند که در همان مکان در رابطه با واکسیناسیون آنها و مبارزه علیه بیماری ها فرهنگ سازی شد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کلانشهر رشت با بیان اینکه واکسن هپاتیت در سه مرحله انجام می گیرد، تصریح کرد: مرحله دوم یک ماه دیگر و نوبت سوم نیز شش ماه بعد انجام می گیرد.

وی در رابطه با تستHIVنیز خاطر نشان کرد: در صورت مثبت بودن جواب مراقبت ها و آموزش های لازم انجام می گیرد.

شهردار منطقه سه رشت نیز با تاکید بر ضرورت توجه به پیشگیری از بیماری ها گفت: حوزه سلامت شهرداری کلانشهر رشت اقدامات بسیار ارزنده ای در زمینه تامین سلامت شهروندان انجام داده که این برنامه نمونه ای از فعالیت ها در رابطه با توجه به سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها و انتقال آنهاست.

سمیه رستگار افزود: از آن جا که شهرداران مناطق متولی اصلی اعمال و اجرای حقوق شهروندی هستند، مدیریت شهرداری منطقه سه کلانشهر رشت نیز به نوبه خود از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی کند.

به گزارش موج، واکسیناسیون کارتن خواب ها در رشت، شب گذشته با حضور خانم شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت، خانم رستگار شهردار منطقه سه، سرکار خانم بینا سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری و سایر مسوولان شهری و با همکاری مرکز بهداشت و ngo ها انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه