English

ارائه طرح تولید پودر روی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح صنعتی تولید پودر روی با ظرفیت سالانه ۴ هزار تن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج از رودبار، علی منتظری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از شهرک صنعتی لوشان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران به گیلان اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در عرصه‌های تولیدی و صنعتی استان انجام شود.

وی به ارائه طرح صنعتی تولید پودر روی با ظرفیت سالانه چهار هزار تن در گیلان اشاره کرد و افزود: محدود بودن واحدهای مشابه و وجود ذخایر معدنی دلیل ارائه پیشنهاد طرح مذکور در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه شهرک صنعتی لوشان برای اجرای طرح صنعتی تولید پودر روی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات شهرک و نزدیک بودن به معادن موجود از ویژگی‌ها و مزایای محل پیشنهادی اجرای طرح مذکور است.

منتظری، شهرک صنعتی لوشان را دارای زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و فرعی خواند و بیان کرد: شهرک صنعتی مذکور ۱۱۰ کیلومتر تا فرودگاه و ۱۳۰ کیلومتر تا بندر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فاصله دارد.

وی به وجود مواد اولیه خاک روی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: امکان صادرات محصول مذکور به کشورهای حوزه دریای خزر و آسیای میانه وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با اشاره به ارائه طرح صنعتی تولید «ام. دی. اف» و «اچ. دی. اف» در استان، خاطرنشان کرد: سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت طرح صنعتی مذکور پیش‌بینی شده است.

منتظری وجود موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی و پوشش جنگلی مناسب را سبب ارائه طرح صنعتی تولید «ام. دی. اف» و «اچ. دی. اف» در گیلان خواند و یادآور شد: لنگرود برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نزدیکی به مرکز استان دلیل انتخاب اجرای طرح صنعتی «ام. دی. اف» و «اچ. دی. اف» در شهرستان لنگرود است، اظهار کرد: وجود جنگل‌های مناسب در منطقه و دسترسی به جنگل استان‌های مجاور دلیل انتخاب لنگرود برای اجرای طرح مذکور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به وجود زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و فرعی برای اجرای طرح صنعتی تولید «ام. دی. اف» و «اچ. دی. اف» در لنگرود اشاره کرد و افزود: لنگرود ۶۵ کیلومتر تا فرودگاه گیلان و ۶۰ کیلومتر تا بندر انزلی فاصله دارد.

منتظری با اشاره به وجود مواد اولیه چوب، ضایعات چوبی و افزودنی‌های شیمیایی برای تولید «ام. دی. اف» و «اچ. دی. اف» در گیلان، بیان کرد: کشورهای آسیای میانه، افغانستان، ترکیه و ارمنستان هدف‌های صادراتی محصول مذکور است.

وی همچنین از ارائه طرح صنعتی تولید مصنوعات از «ام. دی. اف» با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار متر مربع در گیلان خبر داد و تصریح کرد: افزایش روزافزون استفاده از محصولات «ام. دی. اف» دلیل ارائه ایجاد طرح مذکور در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به انتخاب منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی برای ایجاد طرح صنعتی تولید مصنوعات از «ام. دی. اف» اشاره کرد و گفت: دسترسی به مواد اولیه با توجه به طرح‌های در حال اتمام تولیدات «ام. دی. اف» در استان از ویژگی‌ها و مزایای منطقه مذکور است.

منتظری با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی از زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و فرعی و بندر برخوردار است، خاطرنشان کرد: منطقه مذکور ۲۰ کیلومتر تا فرودگاه فاصله دارد.

وی به وجود مواد اولیه «ام. دی. اف» در داخل اشاره کرد و یادآور شد: کشورهای حاشیه خزر، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان از کشورهای هدف صادراتی طرح تولید مصنوعات «ام. دی. اف» در گیلان پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی