English

گروه های رویت هلال ماه شوال در نقاط مختلف گیلان مستقر شدند

کارشناس ارشد مرکز تقویم دانشگاه تهران از استقرار و اعزام گروه های تخصصی رویت هلال شوال در نقاط مختلف استان گیلان خبر داد.

گروه های رویت هلال ماه شوال در نقاط مختلف گیلان مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، امیر حسن زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق پیش بینی های نجومی امکان رویت هلال ماه شوال در روز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل با هماهنگی انجام شده با نمایندگان گروه های نجومی استان گیلان، چند گروه رصدی متبحر با تلسکوپ ها و دوربین های نجومی در رصدخانه و آسمان نمای شهر رشت مستقر می شوند. وی یادآور شد: طی ماه مبارک رمضان دوره آموزشی رویت هلال ماه در رصدخانه و آسمان نمای کوشیار گیلانی شهر رشت واقع در جنب تالاب عینک برگزار شد.

حسن زاده افزود: همچنین با مساعدت سپاه گیلان دو گروه رصدی مجهز با تلسکوپ و دوربین ها به ارتفاعات دیلمان و امامزاده حنفیه لوشان اعزام می شوند. به گفته وی در صورت رویت هلال توسط گروه های مستقر در رصدخانه رشت و مناطق رصدی دیگر استان گیلان بلافاصله به اطلاع ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری رسانده می شود. رصدخانه و آسمان نمای کوشیار گیلانی ساخته شده توسط شهرداری رشت در صورت تجهیز به مجهزترین رصدخانه شمال کشور بدل می شود و می تواند پذیرای علاقه مندان کثیری از مناطق مختلف کشور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه