English

لزوم ایجاد محیط های پرامید و فرح بخش برای گردشگران در روز عید فطر

استاندار گیلان با اعلام آمادگی استان برای استقبال و پذیرایی از گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر، بر ضرورت فراهم کردن محیط های پرامید، پرنشاط و فرح بخش برای گردشگران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدعلی نجفی امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای تابستانی در محل سالن اجتماعات شهید انصاری برگزار شد  با اشاره به افزایش نسبی و قابل قبول ظرفیت واحدهای پذیرایی گردشگری و میزان ورود مسافران به استان اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته و پروژه‌های در دست اجراء در بخش راه‌های استان قطعاً با تکیمل این پروژه‌ها شاهد افزایش ورود مسافر به گیلان خواهیم بود.

وی ورود مسافر به گیلان را فرصتی برای استان دانست و افزود: با نگاهی به گذشته استان که آمار بیکاری پائین داشت خواهیم دید که بیشترین میزان اشتغال و فرصت شغلی در بخش گردشگری تأمین شده بود.

نماینده عالی دولت در گیلان حفظ اشتغال و افزایش درآمد استان را از جمله مزیت‌های توسعه بخش گردشگری دانست

استاندار گیلان همچنین با اشاره به تلاش‌ دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات جاده‌ای بر لزوم جدیت بیشتر مدیران در کاهش تلفات جاده‌ای در بخش موتورسواران و عابرین پیاده تأکید کرد و افزود: متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که موتورسواران بدون در نظر گرفتن ایمنی لازم در جاده‌ها تردد دارند که زیبنده گیلان نیست.

وی اجرای طرح گیلان مطهر در ایام نوروز را از جمله طرح‌های خوب اجرا شده یاد کرد وگفت: دستگاه‌های متولی فرهنگ، آموزش و ترویج باید با اشاعه فرهنگ آموزش در جهت کاهش آسیب‌ها تلاش کنند.

نجفی با اشاره به آسیب بخشی از آزاد راه رشت - قزوین افزود: نباید در آزاد راهی که چند سال بیشتر از عمر آن نگذشته است شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه انسداد آزادراه رشت قزوین طولانی شده است، تصریح کرد: روز سه‌شنبه هفته جاری مسیر مذکور باید بازگشایی شود.

وی به بهره‌برداری از بخشی از باقیمانده آزادراه قزوین رشت در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: خردادماه امسال قرار بود قسمت مذکور زیر بار ترافیک برود و باقیمانده آزادراه در مردادماه به بهره‌برداری برسد، اما این امر اتفاق نیفتاده است.

نجفی افزود: نباید اجازه دهیم مسافرانی که بعد از مدتی به سفر آمده‌اند با گذراندن چندین ساعت در ترافیک خاطره تلخی برایشان باقی بماند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم اطلاع رسانی مناسب به مسافرین تأکید کرد و افزود: شهرداران و فرمانداران باید زمینه اطلاع رسانی درست و مناسب برای مسافران را فراهم کنند.

وی از ذخیره مناسب ارزاق در استان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه سال ۹۴ جزو سخت‌ترین سال‌ها از لحاظ اعتبارات بود اما شاهد ذخیره سازی مناسب ارزاق در استان هستیم.

استاندار گیلان بر ضرورت تثبیت و حفظ قیمت مرغ تأکید کرد و افزود: کاهش قیمت مرغ برای مدتی موجب غیر اقتصادی شدن این محصول گریده بود که با توجه به فضایی که برای افزایش قیمت ایجاد شد اکنون باید قیمت مرغ تثبیت و حفظ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با انتقاد از برخی تفاوت قیمت‌ها در ارائه خدمات به گردشگران اظهار داشت: گاهی مسافرین در مواجه با این افزایش قیمت‌ها احساس می‌کنند که اجحافی نسبت به آنها شده و این زیبنده نیست.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت بهره‌گیری از تولیدات داخل اشاره کرد و افزود: با حفظ موارد قانونی می توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: حضور گردشگر می بایست در جامعه فرصت تلقی شود و در همین راستا، ضروری است محیطی پرنشاط و فرح بخش متناسب با ارزش های اسلامی برای گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به این موضوع که جوانان نیازمند محیطی پر امید و فرح بخش هستند، افزود: نباید حساس شد، بلکه می بایست امکانات و شرایط متناسب با نیاز جوانان اما با حفظ آرمان های فرهنگی برای این قشر از جامعه فراهم کرد.

نجفی با اشاره به برگزاری شایسته و با نظم مراسمات ایام قدر و شهادت اظهار داشت: باید با همان ابتکار عمل و نظم در جهت فراهم کردن محیط شاد با حفظ آرمان‌های فرهنگی تلاش کنیم.

وی افزود: فرمانداران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر باید با حضور قوی و موثر خود شرایطی را فراهم کنند تا مسافران عزیز خاطره‌ای خوش از سفر خود به گیلان داشته باشند.

در ادامه این نشست برخی از مدیران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه