English

ایجاد تسهیلات برای گذراندن ترم تابستان مراکز آموزش عالی کشور

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد تسهیلات جهت گذراندن ترم تابستان برای دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی کشور خبر داد.

ایجاد تسهیلات برای گذراندن ترم تابستان مراکز آموزش عالی کشور

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، سیزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس مرکز امور هماهنگی هیأت های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و سایر اعضاء در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز امور هماهنگی امور استان ها و هیأت های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت ایام لیالی قدر، اظهار کرد: بحمدالله با تلاشی که از سال ها قبل آغاز و در حال حاضر با سرعت خوبی در حال پیشرفت است رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۸۷ با ۲۲ رتبه ارتقا به ۱۶۵ رسید که این دستاورد ارزشمند و بزرگ ایران اسلامی و افتخاری است که برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که کسب این رتبه حاصل فعالیت حدود ۴۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است که در بحثتولید علم در نمایه جهانی فعال بوده اند.

وی ادامه داد:آمارهای موجود وضعیت مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی در نمایه اسکوپوس را نشان می دهد که دانشگاه آزاد اسلامی در صدر تولید علم کشور است و با پیش بینی انجام شده، این رشد وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

علوی فاضل افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توسعه تحصیلات تکمیلی را با توجه به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در سرلوحه کارهای خود قرار داد و بر اساس سیاست های قید شده در بخش علم و فنآوری که در بند ۲-۲این سیاست ها به آن اشاره می شود، افزایش ورود دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی انجام شده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بالغ بر ۵۰۰ هزار دانست و خاطر نشان کرد: دانشجویان دکتری موظف به تولید حداقل دو مقالهISIبوده که پیش بینی ما بیش از ۱۰۰ هزار مقاله در دو یا سه سال آینده در دانشگاه است و این به حساب کشور محسوب خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی هدفی به جز خدمت برای مردم کشور را ندارد.

رئیس مرکز امور هماهنگی امور استان ها و هیأت های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، تصریح کرد: با توجه به رهنمود های رهبر انقلاب باید سرعت رشد علمی کشور بیشتر شود و با توجه به فعالیت های اخیری که در دانشگاه آزاد اسلامی داشته ایم ان شاالله سرعت رشد علمی مدنظر مقام معظم رهبری تأمین خواهد شد و این رشد علمی توسط مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور پایش شده و ضمن مطابقت با استاندارد های جهانی این تولیدات علمی به ثبت می رسد.

علوی فاضل با برشمردن دیگر فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ممیزی و ارزیابی استاندارد های آموزشی در دانشگاه با حساسیت زیادی در حال انجام است که در این راستا می توان به ارزیابی کیفیت رشته های تحصیلی و تأمین استاندارد های آموزشی مورد نیازاشاره کرد و در این زمینه مرحله اول انجام و در مرحله دوم شانس ادامه فعالیت واحد ها در رشته های تحصیلات تکمیلی تضمین استاندارد های آموزشی مورد نیاز است که تأمین عضو هیأت علمی متخصص و مجرب یکی از این موارد است که با جدیت در واحدهای دانشگاهی در حال پیگیری جهت فراهم آوردن سطح مورد انتظار است. دانشگاه آزاد اسلامی صرفا برای خدمت به مردم ایجاد شد و جامعه هدف آن یعنی دانشجویان، به عنوان ولی نعمتان دانشگاه هستند.

این مسوول تصریح کرد: ارتقای رضایت مندی ارباب رجوع در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، رفاهی و تکریم آنها با جدیت مد نظر دانشگاه بوده که انتظار می رود تکریم مراجعین به ویژه دانشجویان عزیز در سرلوحه کارهای همکاران دانشگاه قرار گیرد.

علوی فاضل از تسهیلات جدید ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی برای کلیه دانشجویان کشور خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به دانشجویانی که علاقه مند به گذراندن ترم تابستان در شهر محل سکونت خود یا در جای جای کشور اسلامی که بخواهند ثبت نام کنند در شرایط یکسان با دیگر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی،تسهیلاتی را برای کلیه دانشجویان اعم از دانشجویان دانشگاههای دولتی، علمی–کاربردی، پیام نور و دیگر مراکز علمی کشور فراهم کرده که در طی آن دانشجویان می توانند مانند سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ترم تابستان با دریافت معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل خود در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب واحد نمایند و شرایط و ضوابط آنان مانند سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و مانند این دانشجویان شهریه پرداخت خواهند کرد و هیچ شهریه اضافه ای از آنان اخذ نخواهد شد. همچنین این امکان وجود دارد که دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی بتوانند ترم های معمولی را نیز مانند روال گذشتهدر دانشگاه آزاد اسلامی بگذرانند.

در ادامه علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت ایام، با تشکر از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان جهت شرکت همه جانبه در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس گزارشی از روند فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه داد و در پایان هر یک از اعضاء حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

لازم به ذکر است پس از این جلسه علوی فاضل ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور در جوار مزار دو شهید گمنام این واحد دانشگاهی بار دیگر با آرمانهای این شهدای گرانقدر تجدید میثاق کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه