English

حضور مردم روزه‌دار گیلان در راهپیمایی روز قدس آغاز شد

مردم روزه‌دار گیلان با شعار «لبیک یا خامنه‌ای» با حضور پرصلابت در راهپیمایی روز قدس مشت‌های گره کرده خود را به طرف رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیسم و حامیان آن به‌ویژه آمریکای جهانخوار نشانه رفته‌اند.

حضور مردم روزه‌دار گیلان در راهپیمایی روز قدس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، از لحظات آغازین صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم روزه‌دار گیلان در مسیرهای تعیین‌شده حضور یافتند و هر ثانیه بر تعداد آنها اضافه می‌شود تا راهپیمایی به صورت رسمی انجام شود.

مردم با تجلی حضور خود در راهپیمایی روز قدس فریاد برائت از مشترکان عالم و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را سر می‌دهند.

مردم مناطق مختلف استان در شهرهای انزلی، تالش، آستارا، رضوانشهر، فومن، صومعه‌سرا، شفت، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، رودسر، بندر کیاشهر و… برای خلق حماسه حضور در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس آماده شده‌اند.

مسوول سازمان بسیج حقوقدانان گیلان امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار موج در رشت روز جهانی قدس را میراثماندگار امام راحل دانست و اظهار کرد: امام خامنه‌ای فرمود روز قدس باید تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد.

ابوطالب اصغری جیرهنده، با بیان اینکه روز قدس تجلی قدرت جهان اسلام به‌ویژه مردم شریف ایران در حمایت از اهداف مردم غیور فلسطین و مسجدالاقصی قبله نخست مسلمین است، افزود: امسال راهپیمایی روز قدس در حالی برگزار می‌شود که امت اسلام دچار فتنه‌ها و جنایت‌های دشمنان قسم خورده اسلام و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه مردم بی‌دفاع یمن آماج حملات بی‌رحمانه مدعیان دروغین حقوق بشر قرار گرفته است، افزود: مردم سوریه گرفتار داعش و ایادی آنها شده و در عراق و دیگر ممالک جهان شاهد جنایات متعدد استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستیم.

این مسوول با تصریح بر اینکه هر روز صدای آزادیخواهان جهان به‌ویژه مردم مسلمان منطقه در راستای عدم پذیرش سیاست‌های استکبار در جهان و منطقه شنیده می‌شود، خاطرنشان کرد: بر ما فرض است که در روز جهانی قدس همگام و همصدا با دیگر مسلمانان جهان فریاد مرگ بر صهیونیست سر دهیم و انزجار و بیزاری خود را از اعمال وحشیانه آنها در سرکوبی مردم فلسطین و سرزمین‌های اشغالی اعلام کنیم.

وی از حضور جامعه حقوقدانان گیلان شامل قضات، وکلا و سردفتران، کارشناسان حقوقی اداره‌ها و سازمان‌ها و اساتید حقوقی دانشگاه‌ها با مشت‌های گره کرده در میادین و محل‌های تجمع و راهپیمایی در سراسر استان خبر داد.

اصغری جیرهنده، با تأکید بر اینکه امروز در راهپیمایی روز قدس شعار مرگ بر آمریکا و استکبار و صهیونیست سر می‌دهیم، یادآور شد: از مجامع بین‌المللی و شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهیم تا نسبت به این جنایات که از مصادیق بارز ژنو سایت و نسل‌کشی و جنایت جنگی است، بی‌تفاوت نباشند و از تمام اهرم‌ها و سازوکارها برای پیشگیری از اینگونه جنایات اقدام عاجل به عمل آورند.

به گزارش موج، راهپیمایی روز جهانی قدس از مسیرهای چهارگانه به طرف مصلای نماز جمعه رشت آغاز شده است.

مردم روزه‌دار رشت خود را از مسیرهای زیر به طرف میعادگاه نماز جمعه می‌رسانند:

مسیر شماره یک، میدان شهدای ذهاب «شهرداری» خیابان امام خمینی(ره) ‌‌میدان فرهنگ‌‌میدان مصلای نماز جمعه

مسیر شماره دو، ورزشگاه شهید عضدی‌‌خیابان نامجوخیابان پرستارمیدان فرهنگ‌میدان مصلای نماز جمعه

مسیر شماره سه، سپاه پاسداران‌‌میدان پاسداران‌‌خیابان آزادگان‌‌میدان فرهنگ‌‌میدان مصلای نماز جمعه

مسیر شماره چهار، مسجد جامع کاسه‌فروشان‌‌خیابان مطهری‌‌میدان فرهنگ‌ میدان مصلای نماز جمعه

در شهرستان‌های دیگر گیلان نیز تمام مسیرهای تعیین شده به میعادگاه نماز جمعه ختم می‌شود و مردم با گام‌های پرصلابت ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و شهدای مقاومت به‌ویژه مدافعان حرم، با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای همگام با مسلمانان جهان در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس حضور یافتند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در بسیاری از نقاط مختلف گیلان زودتر از ساعت رسمی ۱۰:۳۰ آغاز شده و مردم همیشه در صحنه این استان حماسه حضور خود را بار دیگر به اثبات رسانده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه