English

استاندار گیلان از روند ساخت راه آهن رشت - انزلی بازدید کرد

استاندار گیلان ظهر امروز از روند ساخت راه آهن رشت - انزلی بازدید کرد.

استاندار گیلان از روند ساخت راه آهن رشت - انزلی بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،محمدعلی نجفی در این بازدید میدانی که ظهر امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران صورت پذیرفت هزینه پیش بینی شده برای احداث۴۱ کیلومتر راه آهن رشت - انزلی را مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پروژه در ۳ قطعه اجرایی خواهد شد که قطعه نخست آن به طول ۱۷ کیلومتر در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: اسناد مناقصه دو قطعه‌ دیگر نیز آماده شده است.

وی تکمیل و احداثراه آهن قزوین - رشت، رشت - انزلی و انزلی - آستارا را از جمله طرح های تعریف شده در سفر دکتر روحانی به گیلان عنوان کرد و افزود: طرح راه آهن گیلان زمانی اقتصادی خواهد شد که این خط ریلی به بندرانزلی، منطقه آزاد و در ادامه آستارا را متصل شود.

استاندار گیلان گفت: طبق تعهدات وزارت راه و شهرسازی، شرکت زیرساخت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پروژه راه آهن رشت - قزوین در پایان سال ۹۵ بهره‌برداری خواهد رسید.

نجفی با اشاره به اهمیت اجرای طرح راه آهن قزوین - رشت و سال‌ها انتظار مردم رشت جهت احداثاین خط ریلی اظهار داشت: الحمدالله در سفر دکتر روحانی به گیلان ایشان عنایت ویژه‌ای به این پروژه مهم داشتند.

وی از دیدار هفته گذشته خود با معاون اول رئیس جمهوری درخصوص طرح راه آهن گیلان خبر داد و افزود: این طرح اکنون جزو برنامه‌های جهانگیری بوده و انشاء الله پس از ماه مبارک رمضان معاون اول رئیس جمهوری از روند اجرای آن بازدید خواهند کرد.

استاندار گیلان به دیدار هفته گذشته خود با نوبخت اشاره کرد و افزود: امیدوار هستیم در سال جاری بهبودی در اعتبارات شکل گیرد.

وی با یادآوری سفر روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به گیلان اظهار داشت: در این سفر مقرر شد سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری جهت اجرای طرح راه‌آهن رشت - آستارا شکل گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه