English

برای نخستین بار در سطح کشور؛

آموزش مشاغل ارائه خدمات گردشگری در گیلان برگزار می شود

استاندار گیلان در جلسه شورای مهارت استان گیلان از برگزاری آموزش مشاغل ارائه خدمات گردشگری در گیلان برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.

آموزش مشاغل ارائه خدمات گردشگری در گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در جلسه شورای مهارت استان گیلان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد، نیازسنجی شغلی و ظرفیت‌های استانی در راستای سرفصل‌های مورد نیاز گیلان در بخش مهارت آموزی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با این اقدام می‌توانیم شاهد افزایش سطح کیفیت مهارت آموزی و اعتبار گواهی‌های صادره باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی گیلان به عنوان یکی از محورهای توسعه استان بخش عمده مشاغل را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: حوزه گردشگری نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای توسعه استان ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال در خود نهفته دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان بخش ارائه خدمات در حوزه گردشگری را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: مهارت آموزی در بخش خدمات گردشگری نقش موثری در ایجاد شغل‌های جدید و بهبود درآمد مشاغل موجود دارد.

ضرورت حمایت از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در مسیر تربیت مربی و گسترش مهارت آموزی

وی بر ضرورت حمایت از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در مسیر تربیت مربی و گسترش مهارت آموزی تأکید و تصریح کرد: اثرات و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش‌های سطوح پایه و عالی کمتر نیست.

شورای مهارت گیلان1

متمرکز کردن مهارت آموزی با محوریت فنی و حرفه‌ای

استاندار گیلان با بیان اینکه متمرکز کردن مهارت آموزی با محوریت فنی و حرفه‌ای و با استفاده از ظرفیت‌های عمومی و دولتی می‌تواند به بهبود وضعیت فعلی کمک کند گفت: دانشگاه‌‌های تأسیس‌شده توسط بخش خصوصی در حال حاضر در جذب دانشجو با مشکلاتی مواجه هستند که استفاده از امکانات و نیروی انسانی آنان در مسیر آموزش‌های مختلف مهارتی می‌تواند به اجرای طرح ساماندهی مشاغل خدماتی کمک کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی خدمات گردشگری  با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای

وی برگزاری دوره‌های آموزشی خدمات گردشگری که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود را به عنوان یک مزیت برتر برای استان گیلان دانست و اظهار داشت: برگزاری این دوره‌هامی تواند اثرگذاری خوبی در ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید  داشته باشد.

استاندار گیلان از برگزاری آموزش مشاغل ارائه خدمات گردشگری در گیلان برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی در قالب یک تفاهم نامه مشترک میان استانداری گیلان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اعتبار اولیه 4 میلیارد تومان برگزار می‌گردد که نیمی از این اعتبار از محل منابع استانی تأمین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه