English

معاون درمان وزارت بهداشت:

۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است/محرومیت های حوزه سلامت گیلان، ریشه در سنوات گذشته دارد

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است، اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، هزینه های مردم در بخش بستری کاهش چشمگیری داشته است.

۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است/محرومیت های حوزه سلامت گیلان، ریشه در سنوات گذشته دارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در سفر یکروزه به استان گیلان، گفت: در دو سال اخیر، اقدامات خوبی برای بهبود زیر ساخت های حوزه سلامت گیلان شروع شده است و تلاش می شود با حمایت وزارت بهداشت و سایر دستگاه های دولتی، استان گیلان به جایگاه واقعی خود در حوزه سلامت دست یابد.

وی با اشاره به این که محرومیت های حوزه سلامت گیلان، ریشه در سنوات گذشته دارد، خاطر نشان کرد: با توجه بیشتر به مراکز درمانی دولتی، بار هزینه های درمان کاهش خواهد یافت و مردم از خدماتی که در آن بخش ها ارایه می شود منتفع می شوند.

۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است

جان بابایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است، اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، هزینه های مردم در بخش بستری کاهش چشمگیری داشته، ولی هنوز مردم برای دسترسی به خدمات سرپایی هزینه های زیادی را متحمل می شوند که نیاز به اقدامات اساسی در این حوزه دارد.

راه اندازی کلینیک های ویژه

وی با بیان این مطلب که با راه اندازی کلینیک های ویژه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می شود، افزود: در راستای ارتقای سلامت استان، همه دستگاه های دولتی با دانشگاه علوم پزشکی مشارکت بیشتری داشته باشند.

هیچ بیمارستان دولتی در شهرستان ها سود آور نیست

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که هیچ بیمارستان دولتی در شهرستان ها سود آور نیست، گفت: وزارت بهداشت به دنبال کسب سود در بیمارستان ها نیست، ولی آنچه که مهم است باید این بیمارستان ها برای ارایه خدمات به مردم سرپا بمانند و همه دستگاه های اجرایی از قبیل اداره برق، گاز و آب فاضلاب باید در این زمینه همکاری کنند.

 جان بابایی، وجود بقعه متبرکه سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه را نعمت بزرگی برای شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: اداره اوقاف می تواند در بسیاری از مسایل حوزه سلامت، کمک کند.

معاون وزیر بهداشت، توسعه فضای فیزیکی درمانی، تسریع در ساخت کلینیک ویژه و راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر، افزایش تخت های ICU، تامین یک دستگاه اکو، یکدستگاه سونوگرافی، یک دستگاه سی تی اسکن و توسعه تخت های دیالیز را از اولویت های وزارت بهداشت برای شهرستان آستانه برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه