English

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

وجود یک مرکز جامع پیوند حق مردم گیلان است/بیمارستان رازی مرکز جامع پیوند و سرطان می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر این است تا مقوله پیوند را در ابعاد مختلف گسترش دهد و به یک مرکز پیوند جامع که حق مردم فرهیخته گیلان است، دست پیدا کند.

وجود یک مرکز جامع پیوند حق مردم گیلان است/بیمارستان رازی مرکز جامع پیوند و سرطان می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  شاهرخ یوسف زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در  نشست شورای پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور 450 عضو هیئت علمی، بیش 5 هزار دانشجو و بالغ بر 17 هزار کارمند و قرار گرفتن در منطقه جغرافیای خاص و منحصر به فرد، دارای پتانسیل ویژه ای است که می تواند با یک همگرایی منسجم و برنامه ریزی درست و علمی در جهت رشد و تعالی حرکت کند، که خوشبختانه این حرکت در بسیاری از مقوله ها از جمله "پیوند" شروع شده است.

 یوسف زاده، تصریح کرد: مقوله پیوند از آن جهت برای ما اهمیت دارد که گروه های مختلف بالینی در دانشگاه می توانند، توانمندی های خود را با هم به اشتراک بگذارند و برای رسیدن به یک هدف مشترک حرکت کنند و تنها مقوله پیوند است که می تواند یک حرکت منسجم و هماهنگ در گرو های بالین ایجاد کند.

وی ادامه داد: از لحظه شناخته شدن یک مرگ مغزی تا گرفتن رضایت از خانواده وی و فراهم آوری عضو پیوندی، افراد زیادی دخیل هستند، و اینجاست که اگر هم افتخاری به دست می آید حاصل تلاش جمعی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: برنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر این است تا مقوله پیوند را در ابعاد مختلف گسترش دهد و به یک مرکز پیوند جامع که حق مردم فرهیخته گیلان است، دست پیدا کند، و در این خصوص دست یاری به سوی همه مسوولان صاحب نام استانی و کشوری دراز کند.

یوسف زاده با اشاره به این که شهر رشت تنها مرکز استانی در کشور است که فاقد یک مرکز جامع درمانی است، یاد آور شد: در شهر رشت 8 بیمارستان به صورت پراکنده در حال فعالیت هستند تا کار یک مرکز جامع درمانی را انجام دهند و این معضل نداشتن یک مرکز جامع درمانی، بسیاری از منابع و فرصت های گیلان را تحت شعاع قرار داده است.

بیمارستان رازی مرکز جامع پیوند و سرطان می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شده است تا با حمایت های وزارت بهداشت در محل فعلی بیمارستان پورسینا، یک مرکز جامع درمانی احداث شود تا گروه های مختلف درمانی بتوانند در یک مرکز به فعالیت بپردازند و بیماران نیز از سر در گمی بیرون بیایند. و پس از احداث این مرکز، بیمارستان رازی مرکز جامع درمان سرطان و مرکز پیوند استان تبدیل می شود.

وی تاکید کرد: علی رغم همه مشکلاتی که دانشگاه با آن دست و پنجه نرم می کند، به حول قوه الهی توانسیم با امکانات محدود نهمین پیوند کبد را با موفقیت در استان انجام دهیم. و انشالله بخش پیوند مغز استخوان و کاشت حلزون گوش نیز با حمایت های مرکز بیماری های وزارت بهداشت به زودی در استان راه اندازی خواهد شد.

یوسف زاده با بیان این که ما به حداقل ها قانع نخواهیم بود، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهداف بلند تری در خصوص مقوله پیوند دارد و سعی خواهیم کرد تا با همگرایی صاحبان فرایند و حمایت های وزارت متبوع، پیوند قلب، ریه و ... در این استان راه اندازی شود و انشالله روزی خواهد رسید که دانشگاه علوم پزشکی گیلان قطب پیوند شمال کشور باشد.

در ادامه هر یک از اعضای شورای پیوند دانشگاه نسبت به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص مقوله پیوند پرداختند.

در این نشست موانع و مشکلات مقوله پیوند گیلان با حضور رییس مرکز پیوند و بیماری های وزارت بهداشت و صاحبان فرایند پیوند گیلان بررسی شد، و تصمیمات خوبی جهت ارتقای این مقوله در استان گرفته شد که انشالله با اجرایی شدن این تصمیمات شاهد توسعه کمی و کیفی مقوله پیوند در استان باشیم.

به گزارش موج، راه اندازی بخش پیوند کلیه در سال 1377 در بیمارستان رازی رشت به انجام رسید و اولین اهدای عضو از مرگ مغزی (اهدای کلیه ) در سال 1387 در این بیمارستان به وقوع پیوست.

هم اکنون بیمارستان رازی به عنوان تنها بیمارستان پیوند استان است که در زمینه پیوند کلیه و کبد فعالیت می کند و در دو سال اخیر 9 پیوند موفق کبد در این مرکز به انجام رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه