English

محمد باقر نوبخت؛

گیلان در بهره گیری از صنعت نوغان پیشرو و دارای قدمت است/توسعه صنعت نوغان به تحقیق و پژوهش وابسته است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت گفت: گیلان در بهره گیری از صنعت نوغان پیشرو و دارای قدمت است و دولت در صورت تعهد به اشتغال می تواند کمک بیشتری نماید.

گیلان در بهره گیری از صنعت نوغان پیشرو  و دارای قدمت است/توسعه صنعت نوغان به تحقیق و پژوهش وابسته است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر امروز (یکشنبه ) در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت با اشاره به اینکه توسعه صنعت نوغان به تحقیق و پژوهش وابسته است افزود: با روش های سنتی نمی توان با مصنوعات ابریشم جهانی رقابت نمود.

نوبخت با بیان اینکه مجموعه ژن کرم ابریشم  موجود در این مرکز سرمایه ای ملی محسوب می شود افزود: تکنولوژی و دانش بالایی در این مجموعه وجود دارد و این کار باید از جنبه مطالعاتی به جنبه عملیاتی و اشتغال زا تبدیل شود.

بازدید از مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت

نوبخت با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه ای 18 هزار و 252 میلیارد تومان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و ایجاد 82 هزار فرصت شغلی از این اعتبار مورد مطالبه دولت است افزود: گیلان در بهره گیری از صنعت نوغان پیشرو  و دارای قدمت است و دولت در صورت تعهد به اشتغال می تواند کمک بیشتری نماید تا ضمن رقابتی شدن محصول ابریشم ایران برای جوانان نیز شغل ایجاد شود .  

 تولید 90 تن پیله تر در شهرستان شفت

محمدرضا محسنی فرماندار شفت نیز در این بازدید با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی غرب نزدیک در شفت در حال اجرا است و با تکمیل آن یکی از مطالبات مردم این شهرستان محقق خواهد شد افزود:  عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور ملاسرا-شفت نیازمند پشتیبانی و اهتمام بیشتردستگاه های متولی است.

محمد باقر نوبخت

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه طرح ساماندهی فاضلاب شهرهای شفت و احمدسرگوراب یکی از مطالبات مردم شهرستان است افزود: طرح مطالعاتی این پروژه تکمیل شده و اکنون برای دریافت ردیف اعتباری به سازمان برنامه بودجه ارسال شده و نیازمند مساعدت است.

فرماندار شفت با بیان اینکه این شهرستان با تولید 90 تن پیله تر در سال دومین تولیدکننده این محصول  در گیلان است افزود: توسعه صنایع تبدیلی و برند سازی محصولات ابریشم به رشد اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال کمک شایانی خواهد نمود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه