English

در راستای اجرای طرح حال خوش خواندن در کانون گیلان؛

مربیان و اعضای برگزیده‌ی عرصه کتاب و کتاب‌خوانی تجلیل شدند

هم زمان با برپایی جشن کتاب، از مربیان برگزیده طرح خلاق کتاب‌خوانی و اعضای کتاب‌خوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان قدردانی شد.

مربیان و اعضای برگزیده‌ی عرصه کتاب و کتاب‌خوانی تجلیل شدند

 به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، این آیین هم‌زمان با بیست و ششمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی و در راستای ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب کانون که با شعار«حال خوش خواندن» در سراسر کشور در حال برگزاری است، صورت‌گرفت.

کانون پرورش فکری گیلان

برهمین اساس این مجموعه‌ی فرهنگی با برنامه‌ریزی هدف‌مند، پذیرای جمعی از مسوولان، مربیان، اعضای کتاب‌خوان مراکز فرهنگی هنری و هم‌چنین دانش‌آموزان مدارس شد و دراین میان گوشه‌ای از توان‌مندی‌های کانون در زمینه ترویج و توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی، با بهره‌گیری از روش‌های خلاق درمعرض دید مخاطبان قرارگرفت.

دوستی با کتاب، آغاز‌ ورود به عرصه‌ی دانایی است

مدیر کل کانون استان گیلان در آغاز این ویژه‌ برنامه که صبح امروز، در سالن نمایش این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت صورت‌گرفت، به جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و دوستی با کتاب را زمینه‌ساز ورود به عرصه‌ی «دانایی و توانایی» عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی در ادامه با طرح پرسشی پیرامون این موضوع که دوستی با کتاب چگونه زمینه‌ی ظهور و بروز صفات انسانی را در فرد فراهم می‌کند، تصریح‌کرد: هفت شاخصه در انسان کتاب‌خوان وجود دارد که می تواند گواهی برتفاوت فرد علاقه‌مند به کتاب، از دیگر افراد باشد.

 این مدیر فرهنگی در همین ارتباط به ارتقای سطح روابط اجتماعی و کاهش دل‌نگرانی‌های فرد کتاب‌خوان اشاره و با تاکید براین موضوع که مطالعه، بستری برای ارتقای ضریب هوشی و افزایش دایره‌ی واژگانی فراهم‌می‌کند، گفت: فعال‌سازی ذهن، پیش‌گیری از فراموشی و هم‌چنین، کمک به ارتقای روابط فردی و ایجاد لذت، از دیگر رهاورد‌های مطالعه و کتاب‌خوانی است .

ضیائی درپایان سخنان خود اشاره‌ای به دست‌آورد‌های کانون استان گیلان در عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی داشت و از تمامی  همکاران دست‌اندرکار این حوزه قدردانی‌‌کرد.

کانون پرورش فکری گیلان

با کتاب بزرگ‌شوید!

احمد خدادوست، شاعر و نویسنده‌ی نام آشنای گیلانی نیز در این جشن، از آثار و فعالیت‌های خود برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفت و سی سال تولید اثر ‌برای آینده‌سازان ایران اسلامی را افتخاری برای خود دانست.

وی که 50 اثر برای کودکان به چاپ رسانده و بیش از 20 اثرِ درحال انتشار دارد، درادامه به حسرت بزرگ زندگی خود اشاره‌کرد و افزود: « 60 سال سن دارم و یک حسرت بزرگ با من است؛ ای کاش با کتاب بزرگ ‌می شدم.»

این همکار پیش‌کسوت کانون گیلان در ادامه، به تشویق کودکان و نوجوانان برای عضویت درمراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری پرداخت و از آنان دعوت‌کرد تا ضمن ارسال اثر برای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون، از تجربه و راهنمایی‌های مربیان آن  برخوردارشوند.

کانون پرورش فکری گیلان

برپایه این گزارش، خوانش‌ شعر از سوی این شاعر کودک و نوجوان و هم‌چنین اهدای کتاب «عینک مادربزرگ» وی به حاضران، از جمله برنامه‌های این ویژه ‌برنامه‌بود و در همین حال، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری به اجرای مسابقه‌ی کتاب‌محور، خوانش‌شعر و معرفی کتاب پرداختند.

کانون پرورش فکری گیلان

نمایش «ارزش‌های کتاب» که در سایه همکاری مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت با مرکز تخصصی تولید تئاتر کانون استان گیلان روی صحنه رفت، دیگر بخش این مراسم بود و در پایان نیز هفت مربی برگزیده طرح خلاق کتاب‌خوانی و یازده عضو کتاب‌خوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از سوی مدیر کل این مجموعه‌ی فرهنگی تجلیل شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه