English

آیت الله فلاحتی در دیدار با مدیرکل جدید میراث فرهنگی گیلان:

استقبال از صنایع دستی نشان دهنده توجه مردم به هویت بومی است/ دستگاه های متولی از تبلیغ کالای خارجی اجتناب کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه تمام مردم بر توجه به فرهنگ و صنایع دستی بومی گفت: استقبال از صنایع دستی نشان دهنده توجه مردم به هویت بومی خود است.

استقبال از صنایع دستی نشان دهنده توجه مردم به هویت بومی است/ دستگاه های متولی از تبلیغ کالای خارجی اجتناب کنند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تبریک مسوولیت جدید اظهار کرد: سال آینده امیدواریم گزارش موفقیت آمیز اشتغال زایی صنایع دستی استان توسط مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ارایه شود.

فرهنگ سازی در استفاده از صنایع دستی بومی

وی بر فرهنگ سازی در استفاده از صنایع دستی بومی تاکید کرد و افزود: به صنایع دستی مناطق مختلف کشور بی مهری شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه گیلانی ها مردمی بلندنظر و بلند منش با متد اجتماعی بالا هستند، بیان کرد: صنایع دستی افتخار گیلان است و همه مردم را توصیه می کنم به فرهنگ و صنایع بومی خود توجه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، تنوع غذایی گیلان را بسیار خوب و منحصر به فرد خواند و تصریح کرد: مردم باید هویت خود را باور داشته باشند و در این زمینه به خودباوری برسند.

وی بر برندسازی محصولات تولیدی گیلان تاکید کرد و گفت: برنج، چای، زیتون و … گیلان از جایگاه و کیفیت ویژه ای برخوردار است.

حفظ عزت گیلانی ها با ترویج محصولات و صنایع دستی استان

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر حفظ عزت گیلانی ها با ترویج محصولات و صنایع دستی استان، متذکر شد: شهرداری ها و دستگاه های متولی از اطلاع رسانی و تبلیغ کالای خارجی خودداری کنند.

آیت الله فلاحتی بر استفاده از نیروهای توانمند و متخصص در دستگاه ها تاکید کرد و یادآور شد: کارکنان سازمان ها و دستگاه ها باید برای ارتقای بهره وری تلاش کنند.

غذاهای گیلان ثبت جهانی نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: صنایع دستی گیلان به دلیل عرضه کالای خارجی به ویژه چینی در حال از بین رفتن است.

شهرود امیرانتخابی، خواستار ترغیب مردم به استفاده از صنایع دستی بومی شد و افزود: دست هایی پشت پرده است و نمی گذارند صنایع دستی ما رشد کند.

وی با بیان اینکه رونق تولید صنایع دستی موجب اشتغال زایی در گیلان می شود، تصریح کرد: برنامه هایی برای توسعه صنایع دستی در استان داریم.

برنامه ریزی به منظور ثبت جهانی جنگل های هیرکانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به تنوع غذایی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: انواع غذاهای گیلان تنها ثبت ملی شده اما ثبت جهانی نشده است.

امیر انتخابی از برنامه ریزی به منظور ثبت جهانی جنگل های هیرکانی خبر داد و بیان کرد: فعالیت های پژوهشی برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه