English

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:

صدور دفترچه شکار در دفاتر پیش خوان دولت/مرمت دریچه کنترل آب تالاب بین المللی امیرکلایه

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از 15 آبان صدور دفترچه شکار را در دفاتر پیش خوان دولت آغاز می کنیم که لازم است با تعاملات موجود بین دامپزشکی و محیط زیست بحث آنفلوانزا فوق حاد پرندگان پایش شود.

صدور دفترچه شکار در دفاتر پیش خوان دولت/مرمت دریچه کنترل آب تالاب بین المللی امیرکلایه

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: حفاظت محیط زیست گیلان با اجرای پروژه هایی در مناطق تالابی سعی در مدیریت و تغییر رویکرد مردم و اهالی حاشیه تالابی در نحوه استفاده از تالاب ها دارد.

مرمت دریچه کنترل آب تالاب بین المللی امیرکلایه

محمد پور افزود: بازسازی و مرمت دریچه کنترل آب تالاب بین المللی امیرکلایه باعث خواهد شد تا حدود صدو چهل سانتی متر آب تالاب بالا بیاید و بحث تصرف غیر مجاز اراصی تالابی به حداقل برسد.

محمدپور تصریح کرد: در خصوص توسعه بوم گردی نیز اعتبارات خوبی تخصیص داده شده تا باعث رونق اقتصاد و افزایش کیفیت زندگی همجواران تالاب شود.

وی  افزود: در بحث شکار و صید در سال جاری 20 قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

بیش از 70 هزار اسلحه مجاز و غیر مجاز در سطح استان وجود دارد

محمد پور گفت: بر اساس آمار سال 95 که اخرین سال صدور پروانه شکار قبل از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود حدود 4500 نفر دفترچه شکار دریافت کردند در حالی که طبق آمار سازمانهای ذی ربط بیش از 70 هزار اسلحه مجاز و غیر مجاز در سطح استان وجود دارد که در صورت ورود این حجم اسلحه به بحث شکار و صید، فشار بسیار زیادی به مناطق و زیستگاه های طبیعی استان  وارد می شود. 

صدور دفترچه شکار در دفاتر پیش خوان دولت

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:  امسال در نظر داریم از 15 آبان صدور دفترچه شکار را در دفاتر پیش خوان دولت آغاز کنیم که لازم است با تعاملات موجود بین دامپزشکی و محیط زیست بحث آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان پایش شود و تاکید می شود که این مجوز دو ماهه است و در صورت اعلام رسمی شیوع آنفلوانزا، صدور مجوز متوقف و مجوزهای صادر شده هم ملغی خواهد شد البته چنانچه مشکلی پیش نیاید این مجوزها قابل تمدید خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه