English

به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان؛

همایش «حرکت» برای سلامت زنان در رشت برگزار شد

پویش هفته ملی "سلامت بانوان ایران"، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویتهای سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می گردد.

همایش «حرکت» برای سلامت زنان در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، بیماریهای غیرواگیر امروز به عنوان یک دغدغه جهانی به ویژه برای زنان مطرح شده و پیشگیری از این بیماریها اعم از چاقی، فشارخون، قند خون، چربی خون، خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی، انواع سرطانها و سلامت اعضای و روان، پوکی استخوان و غیره به عنوان یک الویت جهانی مطرح شده است.

در ایران نیز از هر چهار زن بالای پنجاه سال یک نفر مبتلا به پوکی استخوان است.

برنامه های هفته ملی سلامت بانوان از 24لغایت 30مهرماه همزمان با سراسر کشور به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اجرا می شود.

دو گروه مخاطب اصلی شامل مدیران سلامت و جامعه زنان کشور برای پیام هفته ملی سلامت بانوان ایران در نظر گرفته شده اند تا با تاکید بر نقش تحرک و فعالیت بدنی در سلامت زنان و لزوم اقدامات برنامه ریزی شده برای بهبود شیوه زندگی آنان توسط مسئولین سلامت در مناطق مختلف کشور اقدامات خود را در چارچوب شعار زیر برنامه ریزی نمایند.

بانوان میانسال پرجمعیت‌ترین گروه سنی بانوان گیلان هستند

محمد عباسی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش «حرکت»برای سلامت زنان در رشت با تاکید بر اینکه قیام‌های فمنیسمی سبب شد تا ظلم‌های فراوانی نسبت به آن‌ها روا داشته شود تصریح کرد: تفاوت‌های ژنتیکی و کروموزمی از جمله تفاوت‌های میان زن و مرد است.

وی با بیان اینکه در گذشته بیان جملات فمنیسمی سبب شد تا در هنگام نوشتن قانون کار هیچ تفاوتی میان زن و مرد قائل نشوند خاطرنشان کرد: چنین امری ظلم به جامعه زنان بود زیرا فشارهای کاری مردان و زنان با هم یکسان دیده شد.

عباسی با اعلام اینکه 586 هزار و 996 نفر از بانوان استان گیلان در رده سنی 30 تا 59 سال قرار دارند تصریح کرد: بانوان میانسال پرجمعیت‌ترین گروه سنی بانوان گیلان هستند و توجه به سلامت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ضمن تشریح علل بروز مرگ و میر در زنان میانسال در کشور و همچنین استان گیلان ابراز داشت: سکته قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان پستان از جمله اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر بانوان میانسال کشور و گیلان است.

همایش حرکت برای سلامت زنان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه