English

مدیر‌کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛

قصه‌گویی، بستری برای اتفاق خوب است

مدیر‌کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در آیین افتتاحیه مسابقه استانی قصه‌گویی گفت: برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی، بستری برای رقم‌زدن اتقاق‌های خوب است تا در قالب قصه و نقد‌های سازنده، شاهد آینده‌ای روشن برای کودکان‌مان باشیم.

قصه‌گویی، بستری برای اتفاق خوب است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، منا ابرو فراخ در این مراسم که هم زمان با هفته ملی کودک صورت‌گرفت، روزجهانی و هفته ملی کودک را فرصتی برای ورود به دنیای کودکان و نگریستن به جهان از دریچه‌ی چشم آینده‌سازان دانست.

وی هم چنین الگو‌ها و رفتار‌های برنامه‌ریزی برای نسل کودک را بیان‌گر نگاه مثبت تصمیم‌گیرندگان به حوزه‌ی کودک و نوجوان عنوان‌کرد و افزود: چنان‌چه دنیای کودک به درستی طراحی‌شود، باورهایی راخواهد ساخت که از شعار فراتر رفته و آینده‌ای روشن برای این نسل ترسیم‌خواهد‌کرد.

ابروفراخ به ظرفیت‌های گسترده کودکان امروز و هم‌چنین پیشینه‌ی فرهنگی و هنری استان گیلان پرداخت و با بیان این‌که برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند اتفاق خوبی را برای فرزندان ایران اسلامی رقم‌بزند، تصریح‌کرد: تلاش‌تمامی دستگاه‌های فرهنگی نیز معطوف براین امر است تا زمینه‌های لازم برای رشد و بالندگی سرمایه‌های اجتماعی جامعه فراهم‌شود.

او درعین حال نگاهی ویژه به لزوم همراهی تمامی دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های مردم نهاد درمسیر توان‌مندسازی کودکان داشت و ضمن تاکید بر اهمیت شکل‌گیری مناطق و شهر‌های دوستدارکودک گفت: لازم است شرایط مناسب برای فضاسازی‌های کودکانه درجامعه نیز فراهم‌شود.

جشنواره قصه گویی گیلان

این مسوول استانی درپایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های سازنده کانون به کودکان توصیه‌کرد تا توانایی‌های خود راشناخته و برای ساختن فردایی بهترتلاش‌کنند.

قصه، گنجینه‌ی فرهنگی یک ملت است

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در آیین آغازین مسابقه قصه‌گویی استانی از قصه به عنوان گنجینه‌ی فرهنگی جامعه یادکرد و این ابزار مناسب را انتقال‌دهنده‌ی تاریخ و فرهنگ یک ملت به نسل‌های آینده‌ خواند.

اسفندیارضیائی هم‌چنین به تشریح روند برگزاری بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی کانون پرداخت و با یادآورشدن این موضوع که استان گیلان بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی را برگزار‌می‌کند اظهارداشت: این امر پیش‌گامی گیلان را دربرنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی به تصویر‌می‌کشد.

وی درعین حال نگاهی به ظرفیت‌های کانون پرورش فکری، به ویژه کانون استان داشت و با بیان این که هم‌افزایی و هم‌گرایی این مجموعه‌ی فرهنگی با دیگر دستگاه‌ها زمینه‌ رشد همه‌جانبه کودکان را فراهم‌می‌کند، گفت: حضورمدرسان قصه‌گویی کانون درکارگاه‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی و آموزش بیش از2 هزار نفر ازمربیان، گویای اثر‌بخشی فعالیت‌های مربیان کانون درجامعه محسوب‌می‌شود.

این مدیر فرهنگی درپایان توصیه‌ای برای حاضران داشت و ضمن مهم‌توصیف‌کردن پاس‌داشت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ازآنان دعوت‌کرد تا برای ترسیم آینده های روشن برای آینده‌سازان تلاش‌کنند.

به گزارش موج،  مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان 17 و 18 مهرماه 1397 در رشت برگزار‌می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی