English

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

افتتاح ۳۰ پروژه آموزشی در گیلان

30 پروژه آموزشی امروز (سه شنبه) همزمان با سراسر کشور در شهرستان های مختلف استان گیلان به بهره برداری رسید.

افتتاح 30 پروژه آموزشی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، این مدارس جزیی از هزار و 700 واحد آموزشی و ورزشی است که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز بطور همزمان در ساسر کشور افتتاح کرد.

برای افتتاح این پروژه های آموزشی با زیربنای 19 هزار و 200 مترمربع در مجموع بیش از 25 میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین 50  پروژه آسفالت حیاط واحدهای آموزشی با 46 هزار مترمربع زیربنا با یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در مراسم بهره برداری نمادین از 30 مدرسه استان که در مدرسه 6 کلاسه مهر دانش روستای مریدان بخش کومله شهرستان لنگرود برگزار شد، گفت : با برنامه ریزی دولت و وزارت آموزش و پرورش و کمک خیران مدرسه ساز واحد های آموزشی غیر استاندارد بهسازی می شود.

نادر جهان‌آرای با تأکید بر حفظ وحدت ملی و پرهیز از ایجاد تنش در جامعه افزود: خیران در طول چند دهه گذشته تلاش کردند تا مدرسه‌سازی را با عنوان فرهنگ پاک در کل کشور بنا و معرفی کنند. 

دولت مصمم است تا فضای آموزشی خوب را فراهم کند

 وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی همه با خیرین مدرسه‌ساز آشنا و به وجود آنان افتخار می‌کنند، تصریح کرد: دولت مصمم است تا فضای آموزشی خوب را فراهم کند ولی مشکلاتی وجود دارد و دست دوستی را به سمت خیرین دراز کرده تا برای دانش آموزان فضای آموزشی ایجاد شود‌.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان گفت: خیرین بدون چشم‌داشت برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی هزینه میلیونی می‌کنند درحالی‌که خیلی‌ها از مبالغ ناچیز خود هم نمی‌گذرند.

جمعیتی دانش آموزان در گیلان نسبت به استان‌های دیگر خیلی پایین است

جهان‌آرای با اشاره به مشکلات موجود در روستاها بیان کرد: رشد جمعیتی دانش آموزان در گیلان نسبت به استان‌های دیگر خیلی پایین است که یکی از دلایل آن مهاجرت روستاییان است.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولین زمینه‌های لازم برای جذابیت و تمایل مردم برای زندگی روستایی را بیشتر کنند، خاطرنشان کرد: کم شدن افراد روستاها در پایین آمدن دانش‌آموزان و کاهش آموزش اثرگذار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه علم موجب نزدیکی به خدا می‌شود، افزود: گام‌های نخست انسان‌ها در مدارس شکل می‌گیرد و این فضاها تأثیر زیادی  بر روی اقشار مختلف می گذارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود اقتصادی و ارزش علم در کشور گفت: انسان هرچقدر صاحب علم و دانش ‌شود موجب پیشرفت و تعالی بیشتر خود و جامعه می شود.

سیده مهشید خاکبازنژاد یکی از خیران مدرسه ساز تهران هم گفت: برای جلب رضایت خدا از سال 76 تاکنون در ساخت 80 مدرسه در 8 استان مشارکت کرده ام.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی