English

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۷۲ میلیارد است/سامانه توسعه شبکه ملی سلامت در ۹۷۲ نقطه استان فعال است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در هفتاد و پنجمین جلسه شورای راهبردی این دانشگاه گفت: دانشگاه در سال 96 حدود 351 میلیارد مطالبات داشته که با در نظر گرفتن 423 میلیارد تعهد مالی، کل تراز منفی به مبلغ 72 میلیارد می رسد.

بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان 72 میلیارد است/سامانه توسعه شبکه ملی سلامت در 972 نقطه استان فعال است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، دکتر شاهرخ یوسف زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تسلیت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین و یاران با وفایش به کسب رضایتمندی مردم از طریق بهبود زیر ساخت های درمانی استان تاکید کرد.

وی در این نشست گفت: توسعه خدمات الکترونیک سلامت در استان با تدوین برنامه راهبردی دانشگاه از سال 95 مد نظر مسوولان قرار گرفت و این مهم از سال 97 نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه طی سه سال اخیر در حوزه توسعه خدمات الکرونیک، در حال حاضر استان گیلان را نسبت به سایر استان ها در جایگاه بهتری قرار داده است.

سامانه توسعه شبکه ملی سلامت (شمس) در 972 نقطه استان فعال است

دکتر یوسف زاده خاطر نشان کرد: سامانه توسعه شبکه ملی سلامت (شمس) در 972 نقطه استان فعال است و در حال حاضر این سامانه 73 درصد نقاط استان را تحت پوشش قرار داده است، در حالی که در سال 95 فقط 16درصد از نقاط استان تحت پوشش این سامانه قرار داشت.

وی ادامه داد: در سال 95، 203 نقطه کور برای اتصال سامانه شمس در نقاط مختلف استان وجود داشت که با همکاری شرکت مخابرات استان این نقاط به 114 مورد تقلیل یافته است و بیشترین نقاط کور نیز در شهرستان های رودبار و رودسر وجود دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از عملکرد معاونت بهداشتی، درمان و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، تسریع توسعه خدمات الکترونیک در دانشگاه را بسیار ارزشمند دانست و افزود: توسعه خدمات الکترونیک سلامت، بدون بهبود زیر ساخت های مخابراتی امکان پذیر نیست و در این خصوص نیز باید پیگیری های لازم انجام شود.

شورای راهبردی +دانشگاه علوم پزشکی  گیلان

دکتر یوسف زاده یاد آور شد: با همت و تلاش مضاعف مدیران و کارکنان دانشگاه 5 شهرستان گیلان طی تابستان سال جاری، نسبت به استقرار خدمات الکترونیک سلامت اقدام کرده و با تشکیل این مهم و راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک پزشکی در مسیر پرونده الکترونیک سلامت گام بر داشته اند و در این خصوص اطلاعات سلامت دو میلیون و 220 هزار نفر از جمعیت گیلان در سامانه سیب قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که آمادگی روسای شبکه های بهداشت و روسای مراکز درمانی در راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک پزشکی بسیار با اهمیت است، گفت: بی شک حرکت در مسیر درست بسیار سخت خواهد بود، اما امروز اراده دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفتن در مسیر درست است.

لطفا منصفانه اطلاع رسانی کنید

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با وجود کاهش تخصیص بودجه در سال 96، نه تنها 65 میلیارد کمبود بودجه سال ۹۶ را جبران کرد بلکه 62 میلیارد بیش از مبلغ تخصیص یافته شده توانست تولید بودجه نماید.

وی ادامه داد: این دانشگاه در سال 96 حدود 351 میلیارد مطالبات داشته که با در نظر گرفتن 423 میلیارد تعهد مالی، کل تراز منفی به مبلغ 72 میلیارد می رسد. این در حالی است که برخی از رسانه ها به نقل قول از بعضی مسوولان، این رقم را 500 تا 600 میلیارد اعلام کردند، که این اطلاع رسانی آن هم با این تفاوت فاحش، منصفانه نیست.

گفتنی است؛ در هفتاد و پنجمین جلسه شورای راهبردی، توسعه خدمات الکترونیک سلامت، نقاط فعال بسته شمس (توسعه شبکه ملی سلامت)، داشبوردهای مدیریتی، رتبه ارزیابی کیفیت داده های سپاس و گردشگری سلامت مورد توجه قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی