English

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

افزایش مهاجران از فلات مرکزی کشور به استانهای شمالی/حاشیه نشینی ۱۵۰ هزار نفر در گیلان

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نخستین مجمع سلامت شهرستان فومن با اشاره به افزایش مهاجران از فلات مرکزی کشور به استانهای شمالی گفت: در ۹۰۰ کیلومتر ساحل استانهای شمالی طی سالهای آینده ۲۰ میلیون نفر زندگی خواهند کرد

افزایش مهاجران از فلات مرکزی کشور به استانهای شمالی/حاشیه نشینی ۱۵۰ هزار نفر در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، دکتر علی داودی با تسلیت ایام محرم در این نشست اظهار کرد: سلامت به نوعی اجتماعی است و در حوزه روستایی تمام اطلاعات این بخش در اختیار شبکه بهداشت و درمان قراردارد اما این اتفاق در شهرها رخ نداده است.

طرح تحول سلامت هدیه نظام و مقام معظم رهبری به مردم

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح تحول سلامت را هدیه نظام و مقام معظم رهبری به مردم دانست و گفت: هم اکنون فرامشیز مردم در روستا به سه درصد و شهری نیز به شش درصد رسیده است و چنین چیزی در هیچ کجای جهان سابقه ندارد.

افزایش مهاجران از فلات مرکزی کشور به استانهای شمالی

وی با اشاره به افزایش مهاجران از فلات مرکزی کشور به استانهای شمالی گفت:  در ۹۰۰ کیلومتر ساحل استانهای شمالی طی سالهای آینده ۲۰ میلیون نفر زندگی خواهند کرد که سهم ۳۷۳ کیلومتر ساحل استان حدود ۶ میلیون نفر جمعیت است.

داودی یادآور شد: در بخش روستایی هم اکنون ارتباط بین مردم و شبکه بهداشت و درمان برقرار است اما در بخش شهری با ایجاد کانون های سلامت این ارتباط دوسویه شما خواهد گرفت.

حاشیه نشینی ۱۵۰ هزار نفر در گیلان

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حاشیه نشینی ۱۵۰ هزار نفر در گیلان و معضلات آن گفت: بر این اساس نیازمند مشارکت بیشتری مردم نیز هستیم که کانون های سلامت در واقع نقش میان مردم تا مرکز جامع سلامت را ایفا خواهند کرد.

داودی با تاکید بر اینکه سونامی سرطان در گیلان نداریم، یادآور شد: استان گیلان یک استان سالمند است و بروز سرطان، بیماری قلبی و عروقی و دیابت در جمعیت سالمند طبیعی استو نکته مهم این است که هم‌اکنون ۷۵ درصد سرطان ها در گیلان درمان می‌شوند.

وی بر لزوم افزایش مشارکت مردمی و همچنین آگاهی بخشی به مردم تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم نمی‌دانند که اطلاعات پزشکی و بهداشتی را از چه طریقی دریافت کنند که با ایجاد کانون سلامت محله درشهر ها این مشکل رفع می‌شود.

وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌ای آن تنها ۲۵ درصد در سلامت مردم نقش دارند

داودی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌ای آن تنها ۲۵ درصد در سلامت مردم نقش دارند، افزود: ۷۵ درصد بقیه در اختیار سایر سازمانها است و آنها نیز باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم تغییر سبک زندگی تاکید کرد و گفت: باتوجه به معضل چاقی و افزایش دیابت نیازمند تغییر شیوه زندگی و همچنین نوع غذای مصرفی هستیم.

داودی به استفاده از سموم در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:  با توجه به معضلاتی که در این حوزه وجود دارد، نیاز است جهاد کشاورزی راهکاری در این زمینه ارائه نماید.

دکتر یکتا رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن در این مراسم اجتماعی شدن سلامت و توجه به پیشگیری را از مهمترین دلایل تشکیل این مجمع عنوان کرد و گفت: امروزه بیماریهای غیرواگیر نظیر دیابت، فشار خون، چربی و غیره معضل اصلی هستند که مشکلاتی را نیز برای بخش بهداشت و درمان کشور ایجاد کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه