English

کمیته فرش گیلان تشکیل می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با تولیدکنندگان فرش دستباف گیلانی از تشکیل کمیته فرش دستباف در استان خبر داد.

کمیته فرش گیلان تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه ای با حضور گروهی از تولیدکنندگان فرش دستباف گیلان گفت: موقعیت ارتباطی گیلان فرصت های بی نظیری برای توسعه صادرات فراهم می کند و اگر با این ظرفیت، در صنایعی که در گیلان سابقه دارد سرمایه گذاری کنیم موفقیت ما دوچندان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: ما اکنون بیش از 13 هزار بافنده فرش دستباف در گیلان داریم و این صنعت ظرفیت بالایی برای برداشتن خیزهای بلند دارد.  

وی گفت: برای حل سیستماتیک مشکلات، تشکیل انجمن تولید کنندگان فرش ضرورت دارد. چرا که این انسجام برای همگرایی های مثبت و ارائه برنامه های راهبردی برای توسعه فرش دستباف حیاتی است. نیل به اهداف سازمانی در زمینه افزایش صادرات فرش، بدون برنامه ریزی بلندمدت امکان تحقق ندارد و این موضوع بیش از هر چیز نیاز به ایده پردازی های خلاقانه دارد.  

دکتر دلق پوش با اشاره به اینکه فرش، هنری است که از دیرباز برای ما ابعاد اقتصادی داشته است، افزود: باید  در دنیای جدید در این هنر به صورت حرفه ای ورود کرد. اگرچه پیش از این نگاه ما به مقوله ای فرش به صورت سنتی بوده، ولی اکنون با حفظ اصالت هنری فرش، باید درصدد تقویت تکنیک های بازاریابی و فروش و همچنین گسترش صادرات به طور جدی باشیم  در غیر این صورت فرش ما بازار خود را از دست خواهد داد.

دیرینگی هنر ایرانی در فرش دستباف ایرانی

وی ادامه داد: فرش ایرانی در جهان شناخته شده است و در دیرینگی هنر ایرانی ریشه دارد. بنابراین ما باید روی این اعتبار بین المللی برنامه ریزی کنیم. امروز برندسازی موضوعی است که در تجارت اهمیت بالایی دارد و بدون آن هرگز نمی توان موفق بود. لازم است در زمینه فرش دستباف کیفیت و اصالت طرح های خود را حفظ نموده و طرح های جدید مثل سوسن چلچراغ و غیره می تواند این صنعت را پویا نگه دارد و آینده آن را تضمین کند.

این مسئول افزود: ما از سوی دیگر موظفیم برای فروش در بازارهای جهانی، تقاضای گسترده ایجاد کنیم. این ها می تواند ما را وارد فاز جدیدی کند که بتوانیم مسئله فرش دستباف را به شکل پردامنه تر و جدی تری دنبال کنیم. فرش دستباف می تواند اشتغال وسیعی را ایجاد کند و نیروی کار روستاهای ما می تواند در این زمینه فعال شود و ارزش افزوده برای اقتصاد ما ایجاد کند.

وی تصریح کرد: البته ما نیز از این تولید کنندگان حمایت می کنیم و به همین منظور کمیته فرش را در سازمان تشکیل خواهیم داد. این کمیته ضمن احصای مشکلات موجود در زمینه های مختلف، از جمله مسئله مهم بیمه فرشبافان، پیگیری و اقدام خواهد کرد. این کمیته در کنار انجمن تولید کنندگان فرش، سبب خواهد شد که در تصمیم سازی ها همگرایی بیشتر باشد و مطالبات و مشکلات عمومی فرشبافان همزمان با اقدامات انجام شده، ثمربخش تر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه